חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף תמונות מארץ ישראל באוסף עמנואל יפה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אוסף התמונות המרשים שלפנינו הופקד בארכיון התמונות ע"ש שושנה ואשר הלוי ביד יצחק בן-צבי ע"י חוה לצרוס-יפה, אלמנתו של עמנואל, ובו שפע של תמונות מארץ-ישראל מראשית המאה העשרים, בעיקר בין השנים 1920 ל- 1935. באוסף, שברובו נשמר על גבי לוחות זכוכית תמונות מהערים: ירושלים, חיפה, תל אביב, טבריה, צפת וההתיישבות החלוצית בעמק יזרעאל, כמו גם תמונות נבחרות מארצות המזרח התיכון בהם: לבנון, סוריה, מצרים (דרום סודן של היום), יון וקפריסין. י יתכן ואוסף התמונות המוצג ליווה את הרצאותיו הרבות שהעביר בזמן הרצאותיו במסגרות בהן לימד ובהרצאותיו בזמן שליחותו בחו"ל מטעם מחלקת החינוך של הסוכנות היהודית. עמונאל יפה עמנואל יפה נולד בשנת 1911 בקובנה שבליטא, בנם של יצחק ובלהה לבית סילמן, אח לעמיקם ואביעד. בהיותו בן שנתיים (1913) עלה עם הוריו לארץ ישראל. גדל והתחנך במושבה רחובות. עם מעבר המשפחה לירושלים סיים את לימודיו בבית הספר הגימנסיה העברית ולימים למד בבית המדרש למורים בבית הכרם ובאוניברסיטה העברית בה הוסמך בלימודי חינוך ובפסיכולוגיה. השתלם באוניברסיטאות לונדון והרווארד (1965), ובתקופת המנדט הבריטי היה פעיל בתנועת הצופים וערך את ביטאונה. בעבודתו החינוכית, החל משנת 1931 עסק בתפקידי הוראה, ניהול ופיקוח. הוא החל את דרכו כמורה בכיתות היסוד של בית הספר הריאלי בחיפה. במהלך עבודתו ניהל את כיתות היסוד של בית הספר הזה וריכז בו את סניפיו; הוא שימש כמדריך פדגוגי בבית המדרש למורים שליד בית הספר הריאלי, מורה וסגן מנהל בית המדרש למורים בחיפה, מפקח על בתי המדרש למורים ועוזר למנהל המחלקה להכשרת מורים ולהשתלמותם במשרד החינוך והתרבות. בשנת ‏1960 נתמנה מנהל המחלקה להכשרת מורים ולהשתלמותם ולאחר כעשר שנים למנהל האגף להכשרת מורים ולהשתלמותם וסגן המנהל הכללי של המשרד. בתשל"ז נתמנה עמנואל יפה יו"ר המזכירות הפדגוגית למערכת החינוך, תפקיד אותו מילא עד פטירתו. בשנת 1954 נישא לחוה לבית לצרוס, ילידת וויסבאדן בגרמניה. פרופסור לדת האיסלם באוניברסיטה העברית ולימים כלת פרס ישראל להיסטוריה (1993) . לזוג נולדו שני ילדים: ישי ואורית. עמנואל יפה עסק במוסיקה וחיבר נעימות, פרסם ספרי ילדים, ספרים בהוראת החשבון, מאמרים בשאלות הכשרת המורים והשתלמותם, ארגון ומנהל בחינוך וכן בשאלות הוראה וחינוך בבית הספר היסודי ובכלל זה בענייני הכתב והמחברת. עמנואל יפה נפטר בשנת 1978. בן 66 היה במותו. מבחר מכתביו כונס ונערך, לאחר מותו, על ידי ד"ר חיים אורמיאן בספר: עמנואל יפה - במעגלי חינוך, בהוצאת משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית והאגף להכשרת עובדי הוראה ולהשתלמותם, ירושלים, תשרי תש"ם, אוקטובר ‏1979.

סימול
IL-INL-YBZ-0213
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0213
תאריך
01/01/1890-31/12/1955
היקף
470 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף תמונות מארץ ישראל באוסף עמנואל יפה.
כותרים נוספים English title: Photographs from the Land of Israel in the Emanuel Yaffe Collection
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-20/03/2013 ועד 26/11/2017
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628343605171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים