חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף משפחת חרמון

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

עזאווי ביבי היה סוחר עמיד בבגדד של פירות יבשים. היו לו שלוש חנויות בבגדד. הוא למד בחדר ובישיבה תלמוד תורה והיה בקיא בתורה, בתלמו ובקבלה. ניגן על קאמאנג'ה - מין כינור - ושימש כחזן לפני התיבה. בלידתו אביו נפטר והוא ושני אחיו מורדכי ושלמה נותרו יתומים. רעייתו של עזרא - רחל לבית באקאל הייתה תופרת עלית. היא תפרה בביתו של ראשיד עאלי שהזהירה מפני הפרעות שפרצו בבגדד והבטיח לה שלא יאונה למשפחה כל רע ואכן עמד בהבטחתו. "אימא תפרה לנשות ביתו של ראשיד עלי בלבד. לאחר הפרעות לא חזרה לתפור שם". המשפחה עלתה מבגדד לירושלים בשנת 1942. עלו אבא עזרא עזאווי ביבי, אשתו רחל לבית באקאל, שוהם הבכורה וסיגלית השנייה לבית ביבי. לפני עלייתם הגיע אב המשפחה פעמים אחדות לירושלים, קנה את הבית ברחוב כרמל 48 ממשפחת מזרחי. באחד מביקוריו בארץ העלה עמו לירושלים את הרב יהודה פתחייה. לפני עלייתו ארצה הצליח למכור כמעט את כל נכסיו בבגדד, להוציא את ביתו הגדול. המשפחה עלתה לארץ באופן לגאלי, עם דרכונים. את דרכם לארץ עשו ברכב פרטי ששכרו לשם כך. בשל ביקוריו הקודמים לארץ הייתה הדרך נהירה לאב המשפחה. מכיוון שהדיירים בבית שנרכש על ידי המשפחה בשכונת אוהל משה לא התפנו במועד שנקבע, נאלצה המשפחה להתגורר מספר חודשים בשכונה אחרת ורק לאחר מתן צו פינוי של בית משפט נכנסו לביתם. המשפחה התגוררה בשכונת אוהל משה עד שנת 1967. אז עברו לגור בדירה שקנו ברחוב הנביאים 76 בירושלים. בישראל, הייתה רחל עקרת בית ועזרה בחנות של בעלה. גידלה 10 ילדים וזכתה בפרס ילודה מדוד בן גוריון על לידת 10 ילדים. ילד נוסף נפטר מרגישות לפנצילין, עקב מחלת דלקת קרום המוח. הוא קבור בחלקת הבבלים בהר הזיתים, חלקה שלא נהרסה על ידי הירדנים. כשעלתה רחל ארצה היה אחיה בנימין כבר בארץ. מלבדם - כל משפחת באקאל, שישה אחים, אימא ואבא, כמו גם אימו האלמנה של עזרא ושני אחיו - מורדכי ושלמה עלו לישראל לאחר קום המדינה בעליית "עזרא ונחמיה".

סימול
IL-INL-YBZ-0020
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0020
תאריך
01/01/1947-31/12/1990
היקף
20 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף משפחת חרמון.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/07/2005 ועד 06/12/2012
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628341505171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים