חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף יחזקאל פריימן

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

יחזקאל פריימן, בן יעקב פריימן וזלאטע פערל לבית לילינטאל, נולד בשנת 1907 בין חומות העיר העתיקה בירושלים, במקום בו נולדו גם הורי הוריו. סבו ישראל ואביו יעקב היו שמשים ומשגיחים בקבר רחל ובבית הכנסת הגדול "החורבה" (רבי יהודה החסיד) שבעיר העתיקה. יחזקאל פריימן גדל והתחנך בסביבה גדושה במקומות קדושים לכל הדתות ובבתי תפילה מבני עדות וגלויות רבות. הוא נהג לבלות את רוב שעות היום והערב במקומות של תפילה ותורה תוך שהוא מתבונן ולומד על המנהגים, האמירות, הפתגמים והאגדות שנרקמו סביב אותן המקומות שבחלקן נמסרו מאב לבן. הוא נהג להתבונן ולבחון את הבעות הפנים של אישים שונים בשעת התפילה תוך שהוא מאזין לשירי הקודש. מלבד התעניינותו הרבה הוא גם חקר ולמד כאוטודידקט והיה למורה דרך ידוע ומוכר שעשה סיורים בבתי כנסת בשכונות השונות בירושלים והסביבה הקרובה בעיקר בימי שישי. הרצאותיו בפני הקהל לווו בכישרון מיוחד, במימיקה ובחיקוי. את נאום המבוא לסיוריו הרבים בבתי הכנסת היה 'מטבל' בחיקויים ובהדגמות. יחזקאל פריימן נהג לאסוף גלויות מכל אותן מקומות קדושים אותן ביקר והדריך. באוסף התצלומים שפע של גלויות מקבר רחל וכנסיית המולד בבית לחם, מהעיר העתיקה בירושלים, רחבת הכותל המערבי, דיוקנותיהם של מתפללים (תימנים, ספרדיים, אנשי דת נוצריים וכו'). לצד תמונות אישיות של בני משפחתו וכן צילומים רבים עם משלחות של חיילים אוסטרליים אותם נהג להדריך בעת ביקורם בארץ במהלך שנים רבות.

סימול
IL-INL-YBZ-0674
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0674
תאריך
01/01/1800-31/12/1969
היקף
662 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף יחזקאל פריימן.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-06/07/2014 ועד 15/10/2015
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628334605171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים