חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף אליהו רומנוב

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אליזבת ורקוני היא גם הצלמת שעבדה במעבדות מנזר נוטרדאם והותירה אחרי מותה אוסף של לוחות זכוכית שעליהם הודפסו כאלף חמש מאות תצלומים שהם רפרודוקציות לתמונות קיימות מרביתם דיוקנאות ותמונות משפחתיות של יהודים מסוף המאה ה־19 ועד שנות החמישים של המאה העשרים. אליזבת ורקוני-רומנוב נפטרה בשנת 1984. (ראה כתבה של ניר חסון מעיתון "הארץ" "התמונות המסתוריות בארגז ממנזר נוטרדם" 20/7/2012.) לימים אליהו רומנוב נעשה שותף להקמת מכון "פנטומפ" . מלחמת ששת הימים (1967) סיפקה תעסוקה רבה לצילומי האוויר בעיקר בגזרה הדרומית. פעילותו של חברת "פנטומפ" התרחבה וזכתה להתעניינות במדינות דרום אמריקה ואפריקה. בשונות השבעים הראשונות נסע אליהו לעבוד במכסיקו במכון של נונייס. אחת ממשימותיו היה מיפוי שטחים לשם הנחת רשתות מים טהורים לבתי מגורים ממקורות מים לא מזוהמים. בהמשך עבד באיראן בין השנים 1977-1979 בתקופה של השאח הפרסי. היה עד לתחילתה של המהפכה האיסלמית ועלייתו של חומייני לשלטון. הוא עבד מטעם חברה ישראלית-הולנדית בפיתוח חקלאי באזורי שיראז ואיספהן. אליהו שב לארץ בינואר 1979. בשנת 1981 נסע לאתיופיה. לימים הכיר את ברוריה בן-סיניור, בתם של מרים ויצחק אופניהיימר והם נישאו. אליהו וברוריה מילאו יחדיו תפקידים בכירים במועדון "ליונס" הירושלמי ועסקו בניהול פעילויות חברתיות ועזרה לזולת. לימים התנדב גם ליחידת השוטרים המיוחדים (יש"מ) והועסק במשימות ביטחון בתחומי העיר ירושלים. במרוצת ימי שירותו טיפס בסולם הדרגות המשטרתי והגיע לדרגת רב-פקד. הוא סיים את תפקידו בגיל שמונים.

סימול
IL-INL-YBZ-0627
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0627
תאריך
01/01/1923-06/12/2012
היקף
562 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף אליהו רומנוב.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-09/04/2013 ועד 21/01/2019
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628335905171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים