חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף שמעון וינטר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

רפואה מונעת הייתה נר לרגליו של דוקטור וינטר ורופאי המחלקה השתלמו בתחום התפתחות הילד, בנוסף ללימודי ערבית מדוברת, לשיפור התקשורת עם החולים ומשפחותיהם. כמו כן הוא הקים את המכון הראשון לייעוץ גנטי בארץ (הנקרא כיום: 'מכון שמעון וינטר לגנטיקה של האדם'), בו ראה אמצעי למניעת מחלות ולהדרכת הורים ואת 'מכון חנה חושי להתפתחות הילד' ליד מחלקת הילדים. הוא חקר ופעל בתחום התזונה המתאימה לתינוקות, כולל הכנסת ברזל לפורמולות. על כך סיפר חברו דוקטור פריאר, שהיה מנהל מחלקת הילדים בבית החולים 'שערי צדק': "בנושא אחד לא ראינו עין בעין והוא התזונה. לדעתו, יש להמליץ על מזון שיהיה בהישג ידה של רוב האוכלוסייה, בעוד אני סברתי שיש להמליץ על המזונות הטובים ביותר. אכן על דוקטור וינטר אפשר לומר 'בתוך עמי אנוכי יושב'". עם סיום עבודתו בחיפה עברו הוא ורעייתו לירושלים, שם השקיע דוקטור וינטר את זמנו בהקמת מרפאה לטיפול בילדים חולי שדרה שסועה (Spina Bifida) בבית החולים אלי"ן ובמקביל נענה לבקשת משרד הבריאות וניהל את המחלקה לאם ולילד במשרד עד פטירתו ב-1989. שמעון היה אדם צנוע, סקרן ורחב אופקים, נכון תמיד לעזור, לייעץ ולהדריך, אוהב אנשים וילדים ואיש משפחה חם. לשמעון ולשושנה שלושה ילדים - רבקה, צבי ויהושע, שתי כלות - אסתי ותמי וחתן - יעקב; עשרה נכדים ועשרה נינים. כתבו: רבקה ויסברג לבית וינטר ותמר וינטר לבית זינגר (ינואר 2018 ).

סימול
IL-INL-YBZ-0758
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0758
תאריך
01/01/1940-14/10/1989
היקף
326 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף שמעון וינטר.
כותרים נוספים English title: Shimon Winter
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628325505171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים