חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף משפחת הרב משה חיים הלוי ז"ל, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

הרב משה כהן הלוי נולד בעיר בורסה שבטורקיה ובעודו נער, סביב 1900, עלה לארץ עם הוריו. המשפחה התיישבה בירושלים, בשכונת "אוהל משה", ליד בית הכנסת "טראנטו", שם גדל ולמד. בשנת 1905 נשא לאישה את ויקטוריה לבית קראקו, אף היא ממוצא טורקי. הוא עבר את תלאות מלחמת העולם הראשונה ולמזלו ניצל מגירוש לחוץ לארץ (דמשק) בזכות מקצועו כסנדלר שהיה נחוץ לצבא הטורקי. בשנת 1924 נולד בנו הראשון חיים דוד ולאחר שנתיים נולד בנו השני ניסים (1926). קרוב לארבעים שנה שימש הרב משה חיים הלוי חזן וקורא בתורה בבית הכנסת "טראנטו", שבמהלך ימי חול שימש גם בית מדרש לתלמידי חכמים ובעלי בתים. לפרנסת המשפחה המשיך לעבוד כסנדלר. הוא נפטר בשיבה טובה בשנת 1960 בגיל 78. רעייתו ויקטוריה נפטרה ב 1976. בנו של הרב משה חיים הלוי - חיים דוד נולד בשנת 1924 בשכונת "אוהל משה" בירושלים. למרות הקשיים הכלכליים של המשפחה, הוא נשלח ללמוד בישיבה המאוד נחשבת "פורת יוסף" בעיר עתיקה בירושלים. כבר מילדותו צפו לו שיגיע לגדולות בזכות כישוריו הלימודיים: הוא הוסמך לרבנות ולדיינות בגיל צעיר על ידי ראשי הישיבה. בהיותו בן 25 בלבד, מיד לאחר נישואיו, שימש רב של שכונת רוממה בירושלים ובמקביל היה עוזרו האישי של הרב הספרדי הראשי "הראשון לציון" - בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל. הרב חיים דוד הלוי הושפע רבות מאישיותו האצילית של הרב עוזיאל, הלך על פי דרכיו והתקדם בתפקידיו: נבחר לרב ראשי ספרדי של ראשון לציון ובמסגרת תפקיד זה ראה מחובתו להקדיש זמן ומרץ לקליטת העולים החדשים שהגיעו ארצה. בתפקיד זה כיהן כעשרים וחמש שנה. בשנת התשל"ג (1973) נבחר לתפקיד רבה הראשי של תל אביב יפו. בתפקיד זה כיהן עד יומו האחרון. בשנת תשנ"ז (1997) זכה בתואר הנחשב חתן פרס ישראל לספרות תורנית - על ספריו הרבים בתורה אשר הראו כיצד ניתן לשלב את התורה עם חיי האדם המודרני במדינת ישראל. בתוכנית הרדיו "עשה לך רב" קנה את מקומו בשורת הפוסקים הראשונה במאות תשובות שענה לכל רחבי העולם. הוא פעל לחיזוק עם ישראל תוך כדי קירוב לבבות, הידברות והבנה בין כל חלקי העם . הוא נפטר בשנת 1998 והותיר אחריו מורשת עשירה של יצירה תורנית, מלווה באישיותו החמה והאהובה על כל פלגי העם.

סימול
IL-INL-YBZ-0067
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0067
תאריך
01/01/1905-31/12/1998
היקף
3 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף משפחת הרב משה חיים הלוי ז"ל, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים.
יוצרים נוספים משפחת הלוי REI-YBZ (יוצר האוסף)
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/08/2003 ועד 01/08/2012
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628338505171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים