חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף מורד מרדכי רהימיאן ומשפחתו

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אשר רחימיאן (במקור רהימיאן), כפי שכונה 'מוסה הגדול' הוא סבה של מהרי-ורד רחימיאן (לימים שרייבר). הוא נולד בגולפיגאן ולאחר מכן גר באראכ שבאירן עד לפטירתו בשנת 1923. מקצועו היה רופא עיניים. במהלך הקריירה שלו בפרס הוא טיפל בשני תיירים שהגיעו אליו מהעיר טבריה בארץ-ישראל והצליח לרפאם. החולים ביקשו לשלם עבור טיפולו של אשר במטבעות זהב, אולם הוא סירב לקבלם. שני התיירים הבטיחו שעם שובם לארץ הם ירכשו חלקת קרקע בטבריה וירשמו אותה על שמו. מרדכי (מורד בשמו הפרסי שפרושו - הפתעה) רחימיאן, הוא אחד מבניו של אשר ואביה של ורד (לימים שרייבר) נולד בשנת 1893 באיראן. הוא למד רפואת צמחי מרפא ועם הזמן ממשלת איראן העניקה לו תעודת הסמכה לעסוק ברפואה. מורד נשא לימים לאישה את רחל (לבית ביביג'אן) ראובני מהעיר שלו בפרס שהייתה גם קרובת משפחה. אביה של רחל היה גם כן רופא. המשפחה חינכה את ילדיה על פי הערכים היהודיים שעברו מדורי דורות והקדישה חשיבות רבה לנושא ההשכלה. האח הבכור, בנימין, שירת כקצין בחיל הים האיראני. הוא התגייס לצבא לאחר סיום לימודי הרפואה בטהרן. בסופו של דבר בחר לעסוק ברוקחות. מרדכי האב היה גם מוהל, והיה מוהל לימים את נכדיו. הוא ידע להכין יינות. את היין היה מתחיל להכין בראש השנה, ובערב פסח היו שותים את ארבע הכוסות מהיין המשפחתי. הוא גם היה פעיל חברתי ציוני בקהילה היהודית. למורד ולרחל רחימיאן נולדו 11 ילדים. בשנת 1965 הם עלו לארץ-ישראל והתגוררו בשכונת תלפיות בירושלים. מהרי-ורד, בת הזקונים שלהם, עלתה לארץ בגיל 20. היא עברה להתגורר בקיבוץ יד- מרדכי שם עבדה כמדריכת נוער. ורד סיפרה: 'כי מחצית מחייה חייתי במולדת ומחצית שנייה המולדת הייתה בתוכי'. ורד הוציאה ספר על חייה שנקרא: החופש לבחור החופש לאהוב: בהוצאת קווים, תל אביב, 2006. האם רחל, נפטרה בשנת 1988 ואילו האב מורד נפטר כמה שנים אחריה בשנת 1992.

סימול
IL-INL-YBZ-0056
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0056
תאריך
01/01/1920-31/12/2005
היקף
56 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף מורד מרדכי רהימיאן ומשפחתו.
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628339405171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים