חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף אורה רענן

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

בניין הליטוגרפיה שופץ ונשמר עד היום כ"בית רענן" בנווה-צדק. מרדכי היה בן שישה חודשים כשעלתה משפחתו לארץ. הוא למד בבית הספר "אליאנס" בנווה-צדק ואחר כך בפתח-תקווה. בצעירותו הצטרף לאצ"ל. בחודש מארס 1947 מונה למפקד מחוז ירושלים של האצ"ל, בדרגת גונדר, תפקיד בו שימש עד פירוק האצ"ל בספטמבר 1948. בנובמבר 1948 היה חבר במשלחת של תנועת החרות לארה"ב, יחד עם מנחם בגין, שמואל תמיר ובצלאל עמיצור, כדי לגייס כספים לשיקום נפגעי האצ"ל. לקראת צאתו עִברת את שם משפחתו המקורי - קופמן - לאחד מכינוייו במחתרת - רענן. ומאז כל חבריו ומכריו קראו לו "רענן". עם שובו ארצה התגייס לצה"ל, אשר סרב להעניק לו באופן אוטומטי דרגה מקבילה לזו שהייתה לו באצ"ל. רענן סרב כמחאה ללכת לקורס קצינים ולכן נשאר בדרגת סמל. אשתו הראשונה של רענן הייתה שרה, לבית קסיצקי. לזוג נולדו שלוש בנות: אורינא (1945), חגית (1950), זיוה (1952). בשנת 1960 רענן נשא לאישה את אורה [לעיל] ולזוג נולדו גילת (1961) ואורי (1966). את דרכו החל רענן כשכיר, ואחר-כך היה לבעלים של "דפוס ישראל", שהיה אז מבתי הדפוס הגדולים בארץ. בשנות השישים של המאה העשרים הקים רענן שתי הוצאות ספרים: "אותפז" ו"נתיב". גולת הכותרת של עבודתו המקצועית הייתה היותו העורך והמוציא לאור של סדרת אלבומים מהודרים - "בעקבות ישו", "בעקבות משה", "בעקבות הנביאים" ו"בעקבות סנט פאול", אשר יצאו לאור באנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית, שוודית, ספרדית, פורטוגזית וגם בסינית ויפאנית. כל הספרים, פרט למהדורה הסינית והיפאנית, הודפסו בארץ והיוו את יצוא הספרים הגדול ביותר בזמנו. הספרים זכו להצלחה רבה בכל העולם. "בעקבות ישו", למשל, יצא ב-15 מהדורות וזכה להיות בארה"ב ספר החודש במועדון היוקרתי "מועדון ספר החודש". באוקטובר 1970 הוזמן רענן ל"ביקור פרטי" אצל האפיפיור פאולוס השישי בוותיקן, שבמהלכו הגיש לו רענן מתנה את העותק הראשון של הספר "בעקבות ישו", בכריכת עור ועליה שם הספר באותיות זהב. במשך השנים הוזמן רענן להרצות על ירושלים במלחמת תש"ח - באוניברסיטאות, בבתי-ספר תיכוניים, בקיבוצים ובצבא. על אף התעניינותו העמוקה באירועים פוליטיים בארץ, נמנע רענן מלהצטרף לפעילות פוליטית רשמית. בתחילת שנות ה-90 חלה במחלת הפרקינסון. הוא נפטר ביום ט"ז בכסלו תשס"ד, 11 בדצמבר 2003, ונקבר בבית העלמין קריית-שאול בתל-אביב. לזכרו הקימה המשפחה כיכר על שמו, הנמצאת בשכונת תל-ברוך בתל-אביב, ברחוב קפריסין פינת רחוב אוגרית. אורה נהגה לשמור באלבומים מסודרים את התמונות שצולמו במהלך החיים, כשרובן מתוארכות. ברשותה למעלה משבעים אלבומים, שאת חלקן הקטן של התמונות, בחרה דינה רוט, נציגת יד בן-צבי, להביא לאוסף זה "ישראל נגלית לעין". במלאת לאורה שמונים שנה, הוציאה המשפחה לאור אלבום מודפס שבו תולדות חייה בתמונות.

סימול
IL-INL-YBZ-0565
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0565
תאריך
01/01/1902-31/12/2011
היקף
452 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף אורה רענן.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/06/2011 ועד 01/04/2014
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628337205171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים