חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף היבקומב"ד – הועד לעזרת יהודים עניים בגרוזיה (גאורגיה)

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

ההשתלטות הסובייטית על גרוזיה (גאורגיה) בשנת 1921 הרעה את מצבה של יהדות גרוזיה. המדיניות הכלכלית הקומוניסטית חיסלה את ההון הפרטי ועודדה משק קואופרטיבי. השלטון הסובייטי ביקש לקרב את היהודים לרעיון הקומוניסטי וחשבו להפנותם למקצועות פרודוקטיביים על ידי מתן הכשרה מקצועית. מדיניות זו פגעה במסחר, שיהודים רבים עסקו בו. הסוחרים היהודים העשירים והבינוניים איבדו את הונם ורבים הגיעו לפת לחם. העוני בקרב הקהילה היהודית הלך וגבר והיה צורך למצוא להם פתרון. בשנת 1928 הוקם ההיבקומב"ד - "הועד לעזרת יהודים עניים" - ארגון שפעל במהלך עד לשנת 1936 (Committee for Aid to poor Jews in Georgia). הוועד סייע ליהודים שפרנסתם נשמטה מידם. הוא יסד עבורם בתי מלאכה ברחבי במדינה וייסד משקים חקלאיים ממשלתיים (סובחוזים) יחד עם זאת הוא גם דאג ליהודים במישור החינוכי והתרבותי. אלבום התמונות שלפנינו מציג 476 תצלומים המדמים חמש שנות פעילות של הוועד. הוא משקף את השיגי הוועד בתחום החקלאי, הייצור והחינוך. האלבום ראה אור בשנת 1933 בטיבליסי. עותק ממנו נמסר לארכיון יד יצחק בן-צבי בשנת 1980 על ידי תושבת העיר לוד הגב' טוניה צ'אצ'אשווילי.

סימול
IL-INL-YBZ-0878
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0878
תאריך
01/01/1928-31/12/1933
היקף
476 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף היבקומב"ד – הועד לעזרת יהודים עניים בגרוזיה (גאורגיה).
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/03/2018 ועד 31/07/2019
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628331805171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים