חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף יהודי מרוקו

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

יהדות מרוקו הגדולה הייתה אחת מהקהילות החשובות של יהדות ארצות האסלאם. יהודים רבים התיישבו בה החל מהמאה השנייה. מרביתם של היהודים הגיעו לאחר גירוש ספרד (1492). עם הפיכת מרוקו למדינת חסות של צרפת ((1912 נהנו יהודים רבים מביטחון וממעמד חברתי וכלכלי משופר. לאורך הדורות יהדות מרוקו הייתה מרכז יצירה תרבותי פורה. ספרות עשירה ושירה עברית חוברו בה על ידי דורות של מלומדים יהודים. מורשת יהדות ספרד של ימי הביניים השתלבה בתרבות של יהודי מרוקו לאחר גירוש ספרד, והשפעתה היה ניכרת במסורות המוזיקה, הלשונות, פסיקה הלכתית ואמנות. הקהילה היהודית של המאה ה- 19 התאפיינה במורכבות של זהויות: יהודית-ערבית-אנדלוסית, יהודית ברברית, יהודית צרפתית ויהודית ספרדית. יהודי מרוקו שמרו על זיקה חזקה לאורך הדורות לארץ-ישראל וקבוצות של יחידים עלו לארץ והיוו חלק משמעותי מהיישוב הישן. ניצני הפעילות הציונית המודרנית הופיעו החל מראשית המאה ה-20, ואיתם החלה להתגבר העלייה ממרוקו לארץ. באוסף התמונות שמובא כאן תמונות של 'טיפוסים' שונים של גברים, נשים וילדים ממרוקו, רבני הקהילות השונות, בעלי מלאכה, תמונות מבית הספר 'אוצר התורה' (משנות החמישים של המאה שעברה בקזבלנקה) וכיוצ"ב. התמונות הגיעו לארכיון הצילומים של יד יצחק בן-צבי על ידי אברהם הטל.

סימול
IL-INL-YBZ-0227
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0227
תאריך
07/09/1864-31/12/1960
היקף
113 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף יהודי מרוקו.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-22/01/2007 ועד 03/03/2016
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628440505171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים