חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון יהושע חנא רבניצקי

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
צילום: צלם לא ידוע, אוקראינה (ככל הנראה), בערך בשנת 1900‪‪‪מתוך: אוסף התצלומים של מכון גנזים

יהושע חנא רבניצקי (1944-1859) היה סופר, מבקר ספרותי, עיתונאי, עורך ומו"ל. נולד באודסה וקיבל חינוך מסורתי. למד רוסית, גרמנית, צרפתית ואנגלית בכוחות עצמו. ב-1879 החל לפרסם בעיתון "המליץ" מאמרים פובליציסטיים שעסקו בציונות. בשנים 1892-1893 שיתף פעולה עם שלום עליכם, והשניים נהגו לכתוב ביחד פיליטונים. הוציא לאור את שירו הראשון של ביאליק, והשניים שיתפו פעולה במיזמים שונים של כינוס חכמת ישראל. הבולט שבהם הנו "ספר האגדה". בשנים 1891-1896 ערך את המאסף הספרותי "פרדס" שבו השתתפו מיטב סופרי העברית של התקופה. יסד יחד עם ביאליק ואחרים את הוצאת "דביר". עלה לארץ ישראל ב-1921 יחד עם קבוצה גדולה של סופרים, והתיישב בתל-אביב. שימש יושב ראש הוועד התרבותי ב"אוהל ושם", חבר בוועד ההקמה של הספרייה העירונית של תל אביב ושל בית ביאליק. נפטר בשנת 1944 בתל אביב. במכון גנזים של אגודת הסופרים שמור ארכיונו האישי של רבניצקי ובו חטיבת כתבי יד וחטיבת מכתבים. בין כתבי היד של רבניצקי ניתן למצוא טיוטות למאמרי ביקורת ספרותית שפורסמו בכתב העת "השילוח". בין היתר, מאמר ביקורת על שירתו של ביאליק, ומאמר על יצירתו של מיכה יוסף ברדיצ'בסקי.‪‪

סימול
IL-GNZM-748
סימול מקורי
מכון גנזים – אגודת הסופרים;סימול:;748
היקף
2 חטיבות.
שפה
עברית;
מיקום
  • אגודת הסופרים העבריים בישראל. מכון גנזים מכון גנזים
כותר ארכיון יהושע חנא רבניצקי.
כותרים נוספים English title: Yehoshua Hana Rawnitzky Archive
מתוך ארכיון יהושע חנא רבניצקי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים ארכיון יהושע חנא רבניצקי זמין דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון מכון גנזים – אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל (ע"ר), משרד ירושלים ומורשת ותכנית ציוני דרך, חטיבת היודאיקה בספריית הרווארד והספרייה הלאומית של ישראל. The Yehoshua Hana Rawnitzky Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between the Gnazim Institute – Association of Hebrew Writers, Israel, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997008970349205171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

ארכיון יהושע חנא רבניצקי זמין דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון מכון גנזים – אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל (ע"ר), משרד ירושלים ומורשת ותכנית ציוני דרך, חטיבת היודאיקה בספריית הרווארד והספרייה הלאומית של ישראל. The Yehoshua Hana Rawnitzky Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between the Gnazim Institute – Association of Hebrew Writers, Israel, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים