Back to search results

Yehoshua Hana Rawnitzky Archive

Enlarge text Shrink text
צילום: צלם לא ידוע, אוקראינה (ככל הנראה), בערך בשנת 1900‪‪‪מתוך: אוסף התצלומים של מכון גנזים

יהושע חנא רבניצקי (1944-1859) היה סופר, מבקר ספרותי, עיתונאי, עורך ומו"ל. נולד באודסה וקיבל חינוך מסורתי. למד רוסית, גרמנית, צרפתית ואנגלית בכוחות עצמו. ב-1879 החל לפרסם בעיתון "המליץ" מאמרים פובליציסטיים שעסקו בציונות. בשנים 1892-1893 שיתף פעולה עם שלום עליכם, והשניים נהגו לכתוב ביחד פיליטונים. הוציא לאור את שירו הראשון של ביאליק, והשניים שיתפו פעולה במיזמים שונים של כינוס חכמת ישראל. הבולט שבהם הנו "ספר האגדה". בשנים 1891-1896 ערך את המאסף הספרותי "פרדס" שבו השתתפו מיטב סופרי העברית של התקופה. יסד יחד עם ביאליק ואחרים את הוצאת "דביר". עלה לארץ ישראל ב-1921 יחד עם קבוצה גדולה של סופרים, והתיישב בתל-אביב. שימש יושב ראש הוועד התרבותי ב"אוהל ושם", חבר בוועד ההקמה של הספרייה העירונית של תל אביב ושל בית ביאליק. נפטר בשנת 1944 בתל אביב. במכון גנזים של אגודת הסופרים שמור ארכיונו האישי של רבניצקי ובו חטיבת כתבי יד וחטיבת מכתבים. בין כתבי היד של רבניצקי ניתן למצוא טיוטות למאמרי ביקורת ספרותית שפורסמו בכתב העת "השילוח". בין היתר, מאמר ביקורת על שירתו של ביאליק, ומאמר על יצירתו של מיכה יוסף ברדיצ'בסקי.‪‪

Reference Code
IL-GNZM-748
Original Reference Code
מכון גנזים – אגודת הסופרים;סימול:;748
Consists of
2 חטיבות.
Languages
Hebrew;
Title ארכיון יהושע חנא רבניצקי.
Additional Titles English title: Yehoshua Hana Rawnitzky Archive
Host Item ארכיון יהושע חנא רבניצקי
Level of Description Fonds Record
Credits ארכיון יהושע חנא רבניצקי זמין דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון מכון גנזים – אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל (ע"ר), משרד ירושלים ומורשת ותכנית ציוני דרך, חטיבת היודאיקה בספריית הרווארד והספרייה הלאומית של ישראל. The Yehoshua Hana Rawnitzky Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between the Gnazim Institute – Association of Hebrew Writers, Israel, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
National Library system number 997008970349205171
Links תמונת ארכיון

When using this material, please acknowledge the source of the material as follows:

ארכיון יהושע חנא רבניצקי זמין דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון מכון גנזים – אגודת הסופרים העבריים במדינת ישראל (ע"ר), משרד ירושלים ומורשת ותכנית ציוני דרך, חטיבת היודאיקה בספריית הרווארד והספרייה הלאומית של ישראל. The Yehoshua Hana Rawnitzky Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between the Gnazim Institute – Association of Hebrew Writers, Israel, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?

Partners