טוב שיהיה בבית מז"ל

בימים של חוסר ודאות ובצל מתיחות ביטחונית, הרשויות נדרשו למצוא דרכים להבטיח את ביטחונם התזונתי של האזרחים. מודעה זו, ככל הנראה מהתקופה שקדמה למלחמת ששת הימים, קוראת לציבור להיערך מראש לשעת חירום - באמצעות הצטיידות במזון חיוני.

עיריית תל אביב
icon

תיאור

במרכז המודעה מופיע איור של סל קניות ובו קופסאות שימורים, קמח ומוצרי יסוד נוספים - המזון הבסיסי הנדרש למשפחה לשבוע שלם. המודעה עושה שימוש במשחק מילים קליט: "מז"ל" - ראשי תיבות של מזון לשעת חירום, שמרמזים גם על המילה "מזל" במשמעותה החיובית. הטקסט במודעה, מטעם משרד המסחר והתעשייה, מבקש מהציבור להצטייד מראש, לבל תיווצר בעיה באספקת המזון במקרה של עימות או משבר. המסר ברור: האחריות להכין את הבית לשעת חירום מוטלת גם על האזרחים. העיצוב פשוט, עם מסר ישיר שמחדד את תחושת הדחיפות והצורך להיערך מבעוד מועד. המודעה משקפת את רוח התקופה - חרדה דרוכה, אך גם אחריות אזרחית מגויסת.

icon

הצעה לפעילות

icon
התבוננות

מי פרסם את המודעה?

מה נושא המודעה?

icon
הבנה

אילו מוצרים מופיעים בסל?

מדוע דווקא הם?

מהי שעת חירום? 

icon
חיבור

האם בביתכם יש מוצרי מזון מוכנים לשעת חירום?

מדוע? 

icon
יצירה

 רשימת קניות של מוצרים לשעת חירום.