כרזה עם רקע סגול ועליה קו מתאר של צעיר שעושה שריר ביד אחת ומניח את ידו השנייה על ליבו. בתוך מתאר השריר יש תפוזים, ותחת ידה של הדמות מופיע לימון. בכרזה רואים תפוזים, לימונים ואשכוליות. על הפוסטר נכתב "בריאות וכח בפרי הדר", והשם "המועצה לשיווק פרי הדר בישראל" נכתב בתחתית.
לפירות הדר מיוחסים יתרונות רבים במניעת מחלות, הקלה על העיכול, ויעילות נגד כל מיני זיהומים. עוד טוענים כי שימוש קבוע בהדרים פועל להורדת לחץ דם גבוה וסילוק רעלים ופסולת מן הגוף. גם תעשיות הקוסמטיקה משתמשות במוצריהן בקליפות ההדרים ובשמן שטמון בעלים.
המועצה לשיווק פרי הדר היא המועצה הוותיקה לשיווק תוצרת חקלאית בישראל. היא נוסדה בשנת 1927 כדי להסדיר את הייצור והשיווק של פירות הדר ולהבטיח שלא תיפגע רמת המחירים ותימשך זרימת ההכנסות ממטבע חוץ.
חשיבותו של גוף שיפקח על הייצור והשיווק של פירות הדר גדלה בזמן מלחמת העולם השנייה. שלטונות המנדט הבריטי הקימו את "המועצה לשיווק פרי הדר של פלשתינה", שדאגה לשיווק הפירות ליחידות הצבא שחנו באזור ולשווקים המקומיים. עם הקמתה של מדינת ישראל בשנת 1948 הייתה המועצה לגוף הממונה על כל הייצור והשיווק של פירות ההדר הגדלים בישראל. אחד המותגים שהיו מזוהים במיוחד עם פירות ההדר הישראליים היה תפוזי ג'אפה (Jaffa), ואף שמשקלו של פרי ההדר הישראלי בשוקי אירופה כיום הוא נמוך, עדיין יש מודעות לאיכותו.
בשנת 1991 הופרטה האחריות על שיווק פרי הדר, והאחריות על היצוא נמסרה ל"אגרקסקו" ולחברות יצוא פרטיות. עם זאת המועצה לשיווק פרי הדר ממשיכה להתקיים וממקדת את מאמצי השיווק בהגדלת צריכת ההדרים לנפש בישראל.
מהם הפריטים המרכזיים שאתם מזהים בכרזה?
מי פרסם את הכרזה? מה קהל היעד של הכרזה?
הכרזה נוצרה על ידי "המועצה לשיווק פרי הדר". אחת ממטרות המועצה הייתה לארגן את הייצור והשיווק של פירות ההדר. כיצד לדעתכם הסלוגן "בריאות וכח בפרי הדר" עוזר למועצה במטרת השיווק שלה, הן בישראל והן בחו"ל?
האם לדעתכם המסר של הכרזה "בריאות וכח בפרי הדר" עדיין רלוונטי היום? האם הייתם מעצבים כרזה דומה כדי לשווק פירות הדר כיום, או שהייתם בוחרים במסר אחר?
הכרזה מבטיחה בריאות וכח. אילו מאכלים או משקאות אתם מכירים מהיום שמבטיחים לכם "אנרגיה", "בריאות" או "כוח"? האם אתם מאמינים להבטחות האלה, ומדוע?
הכרזה הזו היא פרסומת ישנה שנועדה לשכנע אנשים. חישבו על פרסומת שנתקלתם בה השבוע (ביוטיוב, בטיקטוק, בטלוויזיה) ו"נתפסה" לכם בראש. מה גרם לה להצליח? והאם אתם מרגישים שפרסומות כאלה באמת משפיעות על מה שאתם רוצים לקנות או לאכול?
דמיינו שאתם מנהלי הסושיאל של המועצה לשיווק פירות הדר. עצבו וצרו פוסט לאינסטגרם או סרטון טיקטוק קצר שמטרתו לשווק פרי הדר לבני נוער. בחרו מסר חדש, האשטאג קליט, וחשבו איזה דימוי ימשוך את העין של הקהל שלכם.
למחקר, לימוד והוראה
מותר להעתיק את הפריט ולהשתמש בו לצרכי לימוד עצמי, הוראה ומחקר בלבד.
חובה להעניק קרדיט ליוצר/ים בכל שימוש בפריט.
אסור לפגוע בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.
אין צורך לפנות לספרייה הלאומית לקבלת רשות שימוש למטרות לימוד עצמי הוראה ומחקר.
שימוש שחורג מכללי השימוש ההוגן מותנה בקבלת הרשאה מבעל זכויות היוצרים בפריט. ניתן לפנות לספרייה הלאומית לקבלת פרטי הקשר שלהם בטופס בקשה לבירור זכויות יוצרים
מידע נוסף:
הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים. הנגשת הפריט והעמדתו לרשות הציבור הרחב נעשית בהתאם לסעיף 19 לחוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007 ("שימוש הוגן"), למטרות של לימוד עצמי, הוראה ומחקר.
יש לשים לב שהחוק המאפשר שימוש ביצירה תחת עיקרון השימוש ההוגן חל בישראל בלבד ולכן אם הנך מעוניין להשתמש ביצירה מחוץ לישראל, עליך לבדוק האם החוק במדינת היעד מאפשר שימוש זה
אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים