כרזת בחירות של מאיר פורוש הפונה לציבור הדתי־לאומי. בכרזה נראים בתי שכונת ימין משה בירושלים וטחנת הרוח שיזם משה מונטיפיורי. בצד ימין דגל ישראל, שכנראה נועד לשכנע את החוששים מכך שפורוש אינו ציוני או ממלכתי דיו. מעניין לשים לב כי דווקא תמונתו של המועמד, בעל החזות החרדית המובהקת, אינה מופיעה בכרזה.
בכרזה שלוש סיסמאות, וכל אחת מהן מדגישה פן אחר:
מאיר פרוש בגובה העיניים - סיסמה המציגה את פורוש כמועמד שמחובר לשטח, אינו מורם מעם ואינו מתנשא או מרוחק מתושבי בעיר.
איש חזון ומעשה - סיסמה שיכולה לאפיין כל מתמודד בכל מערכת בחירות.
הציונות הדתית בוחרת פרוש - סיסמה המנסה ליצור רושם שמוסדות הציונות הדתית (רבנים, ראשי ישיבות) החליטו לתמוך בפורוש, ולכן גם עליו לבחור במועמד זה.
הכזה פורסמה לקראת הבחירות לעיריית ירושלים בשנת 2008 בעת שמאיר פורוש שימש סגן ראש העיר והתמודד בבחירות כנציג המפלגה החרדית אגודת ישראל. מולו התמודד ניר ברקת, והציבור הדתי־לאומי היה צריך לבחור בין שני אישים שכל אחד מייצג קצה אחר של הערכים שהוא מאמין בהם: ציונות ודת. פורוש זכה לתמיכת רוב הרבנים מהמגזר החרדי ורוב הרבנים מהמגזר הדתי־לאומי, אך בסופו של דבר הפסיד בבחירות, בעיקר עקב סכסוכים פנים־חרדיים.
אילו מילים ומשפטים כתובים על הכרזה?
מה אתם רואים בתמונת הרקע? האם המקום נראה לכם מוכר? אילו פרטים מהנוף אתם יכולים לזהות?
למי פונה הכרזה? מה היא קוראת לאותם אנשים לעשות?
מאיר פרוש החרדי התמודד בבחירות לעיריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. איזה קהל יעד מרכזי, שאינו הקהל הטבעי שלו, ניסה פרוש לשכנע כדי לנצח בבחירות? כיצד הרקע בכרזה- הנוף הירושלמי, טחנת הרוח, ודגל ישראל, נועד לשרת את המטרה הפוליטית ולפנות לאותו קהל יעד ספציפי?
הקמפיין הזה ממוקד מאוד בפנייה למגזר מסוים. מה היתרונות והחסרונות של פוליטיקה "מגזרית"? האם פנייה כזו מחזקת את הקשר בין הקבוצות או מפלגת ומדגישה את ההבדלים ביניהן?
בכרזה נעשה ניסיון ממוקד לשכנע קבוצה ספציפית לתמוך במועמד. האם אתם יכולים לחשוב על פעם שבה ניסיתם לשכנע מישהו לתמוך ברעיון שלכם, וידעתם שאתם צריכים להשתמש במילים או בטיעונים שחשובים במיוחד עבורו? איך עשיתם את זה?
חשבו על קבוצה שאתם מרגישים חלק ממנה. מה גורם לכם להרגיש שייכים לקבוצה הזו? ומה היה גורם לכם להרגיש שמישהו מנסה "למשוך אתכם" לכיוון אחר?
הקמפיין הזה כוון לקהל יעד של הציונות הדתית. כשאתם גוללים ברשתות חברתיות או רואים פרסומות, האם אתם מזהים מסרים שמנסים לפנות ספציפית אליכם? באילו שיטות או מילים הם משתמשים בהם כדי שתקשיבו להם?
אתם יועצי הקמפיין של מאיר פרוש ועליכם להעביר את המסר של הכרזה לרשתות החברתיות של היום. כתבו תסריט וצלמו סרטון קצר שמעביר את אותו המסר במדיה של היום.
למחקר, לימוד והוראה
מותר להעתיק את הפריט ולהשתמש בו לצרכי לימוד עצמי, הוראה ומחקר בלבד.
חובה להעניק קרדיט ליוצר/ים בכל שימוש בפריט.
אסור לפגוע בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.
אין צורך לפנות לספרייה הלאומית לקבלת רשות שימוש למטרות לימוד עצמי הוראה ומחקר.
שימוש שחורג מכללי השימוש ההוגן מותנה בקבלת הרשאה מבעל זכויות היוצרים בפריט. ניתן לפנות לספרייה הלאומית לקבלת פרטי הקשר שלהם בטופס בקשה לבירור זכויות יוצרים
מידע נוסף:
הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים. הנגשת הפריט והעמדתו לרשות הציבור הרחב נעשית בהתאם לסעיף 19 לחוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007 ("שימוש הוגן"), למטרות של לימוד עצמי, הוראה ומחקר.
יש לשים לב שהחוק המאפשר שימוש ביצירה תחת עיקרון השימוש ההוגן חל בישראל בלבד ולכן אם הנך מעוניין להשתמש ביצירה מחוץ לישראל, עליך לבדוק האם החוק במדינת היעד מאפשר שימוש זה
אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים