כל יום שבת, פרסומת למאכלי שבת מתוצרת חברת אסם

פרסומת של חברת אסם למאכלי שבת מסורתיים כמו חמין, תבשיל עדשים וגולש הונגרי. התבשילים נמכרים בקופסה, והכנתם מהירה וקלה.

ערי וליש
icon

תיאור

הפרסומת יוצאת מנקודת הנחה שפחות אנשים מבשלים מאכלים מסורתיים בבתיהם, אך כנראה הם ישמחו לשמוע שחברת אסם מייצרת את התבשילים האלה טעימים כמו המקור, במעט זמן ומאמץ. לפי הפרסומת תוך 30 דקות, הלקוח יכול להכין ולהגיש חמין, צ'ולנט, תבשיל עדשים או גולש הונגרי. במודעה נראים סירים מלאים בתבשילים השונים ולידם קופסה של תבשיל חמין להכנה מהירה. הלוגו של אסם מופיע בתחתית המודעה. לצד האותיות אסם ציור של שיבולת חיטה, שמסמלת שפע של תוצרת חקלאית.

ייתכן שכותרת המודעה "כל יום שבת" רומזת לשיר ידוע השואל "מדוע לא כל יום שבת". שבת בשיר הזה הוא יום מנוחה, שנהנים בו. כך אפשר ליהנות מן המאכלים של חברת אסם בלי לעבוד קשה. המודעה פונה לעקרת הבית, שלפי המקובל בשנים ההן הייתה הממונה על הכנת הארוחה למשפחה.


חמין (צ'ולנט) ההוא מאכל המוגש בדרך כלל בארוחת צוהריים בשבת. על פי חוקי התורה אסור לבשל בשבת, אבל מותר לאכול אוכל שהתחמם במשך השבת. החמין, שטעמו משתבח ככל שהוא מתחמם, התאים למטרה זו. לכן נמצא את המאכל הזה בזמנים שונים ובעדות שונות, ורק המרכיבים של המאכל או שמותיו משתנים. לכל משפחה יש מתכון משלה, שעובר מדור לדור. החמין של משפחות אשכנזיות מכיל בדרך כלל שעועית או קטניות אחרות, קישקה (בצק ממולא) ובצל, ומתובל בפלפל ופפריקה. החמין של משפחות מעדות המזרח מכיל לעיתים קרובות אורז, ביצים, כורכום וכמון. שניהם כוללים סוגים שונים של בשר או עוף. כיום יש גם חמין צמחוני וגם ללא גלוטן.


חברת אסם הוקמה בשנת 1942, כאשר שלושה יצרני פסטה החליטו לאחד כוחות ולשתף פעולה בשיווק המוצרים. הם בחרו בשם "אסם", המייצג שפע, ובשנת 1946 הקימו מפעל בבני ברק. במשך השנים רכשה אסם חברות נוספות והרחיבה את המותג גם לחטיף במבה, עוגיות, קטשופ, חומוס ועוד. כיום אסם היא בבעלות החברה הבין־לאומית נסטלה.

icon

הצעה לפעילות

icon
התבוננות

מהו לדעתכם סוג הפריט שלפניכם?- מיהו קהל היעד אליו פונה הפריט? מדוע?

נסו לאתר את שם החברה או המותג שבכרזה. היכן הוא מופיע, ומהו שם המוצר שהכרזה מנסה לקדם?

icon
הבנה

הפרסומת היא של חברת "אסם". כיצד פרסומת כזו, המציעה פתרון אחיד למאכלים מסורתיים מגוונים תחת מותג ישראלי אחד, תורמת לתהליך שבו "אסם" הפכה להיות מחברה מקומית למותג המזוהה עם "הטעם הישראלי" כולו?

מה לדעתכם מנסה הסלוגן "כל יום שבת..." למכור? האם הוא מוכר רק מוצר, או גם רעיון? כיצד המאכלים המוזכרים בכרזה גורמים לצרכן להרגיש בבית?

icon
חיבור

הכרזה מציגה מאכלים כמו חמין וגולאש כ"טעם של בית". אילו מאכלים מסמלים "טעם של בית" עבורכם? האם אלו מאכלים שאתם אוכלים ביום שבת, או לאו דווקא?

הפרסומת מציעה "קיצור דרך" להכנת תבשיל מסורתי ב-30 דקות במקום בשעות רבות.  האם לדעתכם זה פוגם במסורת ופוגע בטעם, או שזה פתרון חכם וחיוני בחיים העמוסים של היום?

הפרסומת הזו ניסתה לשכנע אנשים באמצעות טקסט ותמונות בעיתון. היום, אתם נתקלים בפרסומות בעיקר בטיקטוק, ביוטיוב ובאינסטגרם. מה לדעתכם ההבדל המרכזי בין הדרך שבה ניסו לשכנע את סבא וסבתא שלכם לקנות מוצר, לבין הדרך שבה מנסים לשכנע אתכם היום?

הכרזה מנוסחת בלשון נקבה, ומניחה שנשים הן אלו שישתמשו במוצר. האם אתם מזהים את ההנחה הזו גם בפרסומות שאתם רואים היום לאוכל או למוצרי בית? האם זה השתנה? ואיך זה אצלכם בבית- האם בישול זו משימה ששייכת למישהו אחד בבית, או שזה משהו שכולם שותפים לו?

icon
יצירה

בפרסומת של אסם מוצגת בעיה (זמן בישול ארוך) ואסם בכרזה הזו הציעה פתרון (תבשיל מהיר). זהו בעיה מודרנית שקשורה לאוכל, משפחה או זמן פנוי, והמציאו מוצר (דמיוני) שפותר אותה. עצבו אריזה או פוסטר קטן למוצר החדש שלכם. כתבו 3-5 משפטים שמסבירים מה הבעיה, מה הפתרון שלכם, ומהו סלוגן המכירה הקליט שלכם.