audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • פיוט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי לואי גארב
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה הרב בן ציון אבקשוב
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יעקב חורי
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן יוסף צ'ונה
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה פיליפ דרמון
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב רפאל זרוק
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו שמואל טולדנו
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס מיכאל סיטבון
  • 10.
    תימן - כלל תימן שלום צדוק
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר הגדה של פסח המלא
מעגל השנה פסח
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • ה'הגדה של פסח' היא מן החיבורים הנפוצים ביותר בעם ישראל. כאלפיים שנות היסטוריה עומדות מאחורי התפתחותה, והיא מהווה כלי ביטוי לתולדות העם, ערכיו ותקוותיו. פרשנים ודרשנים רבים מספור התייחסו אליה, אמנים וציירים קישטו אותה, וכנראה לא היה עוד חיבור בעם ישראל שזכה לאהבה ולתפוצה כמוה. היא אחד מן הטקסטים היהודיים הנקראים והנפוצים ביותר.

    ההגדה היא לקט של קטעים שנוצרו בתקופות שונות ונוספו אליה לאורך דורות ארוכים, כך שהיא צמחה והתהוותה שלב אחרי שלב. שורשה, ככל הנראה, בסיפור יציאת מצרים במקביל לאכילת קרבן הפסח בימי המקדש, ולאחר החורבן נוספו אליה קטעים רבים, המוכרים לנו היום. הפיוטים המוכרים לנו נוספו בימי הביניים.
    ההגדה בנויה כך שההווה מביט אל העבר: היא מובילה אותנו מהלילה הזה אל ראשית ההיסטוריה היהודית, דרך הירידה למצרים, השעבוד והעבודה בפרך, יציאת מצרים על הנס הגדול שבה, קבלת התורה, הכניסה לארץ ישראל ובית המקדש

    ויש מנהגים שבהם כולם יחד קוראים את כל החלקים בקול.<br />יש גם פעולות רבות שיש לבצע במהלך קריאת ההגדה: נטילת ידיים בלי ברכה, שבירת המצה והטמנתה, הגבהת קערת הסדר והנחתה, הגבהת הכוס והנחתה, גילוי שלוש המצות וכיסויין, מזיגת ארבע הכוסות ושתייתן, שפיכת מעט יין מן הכוס, הצבעה על הזרוע [='הפסח'], המצה והמרור, ועוד (כאשר לכל עדה יש מנהגים משלה). יש בפעולות הרבות מעין ניסיון לעודד את סקרנותם של הילדים, אשר הם חלק בלתי נפרד מהסדר, ואליהם אמורה לעבור בו מסורת העם היהודי וסיפור יציאת מצרים - "הוגדת לבנך".<br />אמירת ההגדה בקול רם והמעשים הנלווים לה מדגישים כי היא נועדה להתבצע ולא רק להיאמר, וכך גוברת תחושת השותפות וההזדהות של משתתפי הסדר עם תוכן ההגדה, כפי שנאמר בהגדה עצמה: "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".</p><p><a href="http://web.nli.org.il/sites/nlis/he/song/Pages/Articles/mavo_lehgada.aspx">למבוא להגדה של פסח באתר</a><br /> </p>

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?