audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

הגדה של פסח

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי לואי גארב
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה הרב בן ציון אבקשוב
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס אפרת דילמאני, ינון דילמאני
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יעקב חורי
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן יוסף צ'ונה
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה פיליפ דרמון
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב רפאל זרוק
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו שמואל טולדנו
  • 10.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס מיכאל סיטבון
  • 11.
    תימן - כלל תימן שלום צדוק
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان הגדה של פסח
دورة العام פסח
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
عن
  • ה'הגדה של פסח' היא מן החיבורים הנפוצים ביותר בעם ישראל. כאלפיים שנות היסטוריה עומדות מאחורי התפתחותה, והיא מהווה כלי ביטוי לתולדות העם, ערכיו ותקוותיו. פרשנים ודרשנים רבים מספור התייחסו אליה, אמנים וציירים קישטו אותה, וכנראה לא היה עוד חיבור בעם ישראל שזכה לאהבה ולתפוצה כמוה. היא אחד מן הטקסטים היהודיים הנקראים והנפוצים ביותר.

    ההגדה היא לקט של קטעים שנוצרו בתקופות שונות ונוספו אליה לאורך דורות ארוכים, כך שהיא צמחה והתהוותה שלב אחרי שלב. שורשה, ככל הנראה, בסיפור יציאת מצרים במקביל לאכילת קרבן הפסח בימי המקדש, ולאחר החורבן נוספו אליה קטעים רבים, המוכרים לנו היום. הפיוטים המוכרים לנו נוספו בימי הביניים.

    ההגדה בנויה כך שההווה מביט אל העבר: היא מובילה אותנו מהלילה הזה אל ראשית ההיסטוריה היהודית, דרך הירידה למצרים, השעבוד והעבודה בפרך, יציאת מצרים על הנס הגדול שבה, קבלת התורה, הכניסה לארץ ישראל ובית המקדש

    ויש מנהגים שבהם כולם יחד קוראים את כל החלקים בקול.
    יש גם פעולות רבות שיש לבצע במהלך קריאת ההגדה: נטילת ידיים בלי ברכה, שבירת המצה והטמנתה, הגבהת קערת הסדר והנחתה, הגבהת הכוס והנחתה, גילוי שלוש המצות וכיסויין, מזיגת ארבע הכוסות ושתייתן, שפיכת מעט יין מן הכוס, הצבעה על הזרוע [='הפסח'], המצה והמרור, ועוד (כאשר לכל עדה יש מנהגים משלה). יש בפעולות הרבות מעין ניסיון לעודד את סקרנותם של הילדים, אשר הם חלק בלתי נפרד מהסדר, ואליהם אמורה לעבור בו מסורת העם היהודי וסיפור יציאת מצרים - "הוגדת לבנך".

    אמירת ההגדה בקול רם והמעשים הנלווים לה מדגישים כי היא נועדה להתבצע ולא רק להיאמר, וכך גוברת תחושת השותפות וההזדהות של משתתפי הסדר עם תוכן ההגדה, כפי שנאמר בהגדה עצמה: "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

    למבוא להגדה של פסח באתר

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟