audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
playerSongImg
כותר בואי ברנה
מעגל החיים הולדת הבת
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • יַעֲלָה עֲדִינָה - כינוי לכנסת ישראל. • אוֹיְבֵךְ בָּרַח יִשְׁעֵךְ פָּרַח - תמו אויבייך וישועתך פורחת ומנצה, קרבה לבוא. • עֵת לְחֶנְנָהּ - עת לחון ולגאול את ציון. שיבוץ מתהלים קב, יד: אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד. • מַה שְּאַלָתֵךְ וְחֶמְדָּתֵךְ - מה שאלתך ובקשתך ממני. הלשון על פי דברי אחשורוש לאסתר (אסתר ה, ו): וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְאֶסְתֵּר בְּמִשְׁתֵּה הַיַּיִן מַה שְּׁאֵלָתֵךְ וְיִנָּתֵן לָךְ וּמַה בַּקָּשָׁתֵךְ עַד חֲצִי הַמַּלְכוּת וְתֵעָשׂ. • נֶעְלָם מֵרַעְיוֹן - אי אפשר לתפוס את גדולתו ורוממותו של האל שהוא למעלה מהשגה אנושית. • אֱלָהָנָא - אלוהינו. • חַי הָעוֹלָמִים - הקב"ה. • פְּדֵה מֵעַמִּים - גאל מבין האומות. • לְעַם הָרָמִים - את עם ישראל, המרומם מכל העמים. • אֲנָא עַבְדָּךְ - אני עבדך. • רוּחִי בְיָדָךְ - נשמתי בידיך. • תַּשִּׂיג הָאֱמֶת - והיא מבקשת להגיע להשגה ולהבנה באמת, בתורה. • בִּשְמָךְ נֶחֱתֶמֶת - האמת היא חותמו של הקב"ה. • וּתְהִי נִשְׁלֶמֶת לָשׁוּב לְקוֹנָהּ - הנשמה מבקשת לשוב ליוצרה כשהיא שלמה וכשהשלימה את שליחותה בעולם. • יָחִילוּ עַם רָם לָךְ - עם ישראל יחיל ויקווה אליך. הביטוי "עם רם" מופיע במקרא ככינוי לבני הענקים אשר ישבו בארץ לפני בואם של עם ישראל: עַם גָּדוֹל וָרָם בְּנֵי עֲנָקִים אֲשֶׁר אַתָּה יָדַעְתָּ וְאַתָּה שָׁמַעְתָּ מִי יִתְיַצֵּב לִפְנֵי בְּנֵי עֲנָק (דברים ט, ב). כאן משתמש המשורר בביטוי זה כמבטא את דרגתו ומעלתו הרוחנית של עם ישראל. • צִירָם - שליח, הגואל. • וְיַצְמַח פֻּרְקָנָא - בארמית: יצמיח הישועה. ביטוי הנאמר בקדיש. • שְׁלַח בְּיַד אֲשֶׁר תִּשְׁלַח - אלו מלותיו של משה, כאשר הוא מבקש מהקב"ה כי ישלח מישהו אחר במקומו להושיע את ישראל: וַיֹּאמֶר בִּי אֲדֹנָי שְׁלַח נָא בְּיַד תִּשְׁלָח (שמות ד, יג). כאן מבקש המשורר: שלח נא ביד תשלח, לאמור: כבר הגיעה השעה, אנא אל תתמהמה, שלח מי שתשלח לגאלנו, ובלבד שתגאלנו. • עַם נֶאֶלַח - עם ישראל המושפל בגלות. • עֵינַי תֶּחֱזֶינָה - בקשה לזכות ולחזות בגאולה, כפי שמבקשים בתפילת העמידה: ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?