audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי לואי גארב
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו שמואל טולדנו
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס מיכאל סיטבון
  • 4.
    תימן - כלל תימן שלום צדוק
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר מתחילה עובדי עבודה זרה
מעגל השנה פסח
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • מִתְּחִלָּה – בהתחלה. מונח זה בספרות חז"ל מתאר מציאות קודמת שהשתנתה, ולעניינו, בהתחלה אבותינו עבדו עבודה זרה, אך כיום איננו נוהגים כך עוד.
    • וְעַכְשָׁיו – אפשר לפרש שלא מדובר על עכשיו-ממש, כלומר לא בתקופה זו קרב אותנו אלוהים, זהו רק ניגוד למצב ההתחלתי. אפשר לפרש גם כמוסב על קוראי הסדר עצמם לפי ההנחייה שבכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים: בליל הסדר אנו חווים את יציאת מצרים ובחירתנו לעמו של ה' בהווה ממש.
    • קֵרְבָנוּ הַמָּקוֹם לַעֲבֹדָתוֹ – אלוהים בחר בנו להיות לו לעם, לעבוד אותו ולא את האלוהים האחרים. ניגוד ל"מתחילה עובדי עבודה זרה". ראו ספרא אמור, פרשה ג פרק ב, א.
    • הַמָּקוֹם – אלוהים מכונה מקום, ראו מדרש בראשית רבה, ויצא אות ט. "ויפגע במקום, ר"ה בשם ר' אמי אמר מפני מה מכנין שמו של הקב"ה וקוראין אותו מקום? שהוא מקומו של עולם ואין עולמו מקומו. מן מה דכתיב (שמות לג) הנה מקום אתי, הוי הקב"ה מקומו של עולם ואין עולמו מקומו."
    • שֶׁנֶּאֱמַר – יהושע כד, ב-ד. סיפור יציאת מצרים ממשיך שם, יתכן שבמקור נקרא הסיפור בשלמותו. בהגדות שלנו מופיעים רק הפסוקים הללו, המתארים את הירידה למצרים.
    • ְּעֵבֶר הַנָּהָר – ממזרח לנהר הפרת.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?