audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    חסידים - חסידות כללי חזקי פוקס
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר על ישראל אמונתו
מעגל השנה יום כיפור;ימים נוראים
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • אֱמוּנָתוֹ – ה' מאמין בישראל המאמינים בו. ראו למשל תהלים (פט, ו) "אַף־אֱמוּנָתְךָ בִּקְהַל קְדֹשִׁים" ואיכה (ג, כב-כג) "חַסְדֵי ה' כִּי לֹא־תָמְנוּ כִּי לֹא־כָלוּ רַחֲמָיו חֲדָשִׁים לַבְּקָרִים רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ".
    • בִּרְכָתוֹ – ה' מברך את ישראל עמו. לדוגמא "וְשָׂמוּ אֶת־שְׁמִי עַל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם" (במדבר ו, כז) וכן "וְצִוִּיתִי אֶת־בִּרְכָתִי לָכֶם" (ויקרא כה, כא).
    • גַּאֲוָתוֹ – עם ישראל הוא מקור לגאווה עבור הקב"ה. מיוסד על הפסוק בתהלים (סח, לה) "תְּנוּ עֹז לֵאלֹהִים עַל יִשְׂרָאֵל גַּאֲוָתוֹ.
    • דִּבְּרָתוֹ – תורתו שניתנה לישראל, ראו לדוגמא "וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת־כָּל־דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים לא, יב).
    • וְעִידָתוֹ – דיבורו, המפגש איתו. על-פי רש"י לשמות כט, מג "ונועדתי שמה - אתוועד עמם בדבור, כמלך הקובע מקום מועד לדבר עם עבדיו שם".
    • כַּנָּתוֹ – כנה היא שתיל, ושפת המקרא והפיוט היא משמשת כינוי לישראל. ראו תהלים פ, טו-טז "אֱלֹהִים צְבָאוֹת שׁוּב־נָא הַבֵּט מִשָּׁמַיִם וּרְאֵה וּפְקֹד גֶּפֶן זֹאת: וְכַנָּה אֲשֶׁר־נָטְעָה יְמִינֶךָ וְעַל־בֵּן אִמַּצְתָּה לָּךְ".
    • לְאֻמָּתוֹ – בדומה לביטוי הקודם, על ישראל הקרואים בפי הקב"ה "לאומי", ראו ישעיה נא, ד.
    • נְעִימָתוֹ – ברכתו, טובו, לפי תהלים צ, יז "וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ".
    • סְגֻלָּתוֹ – על ישראל המכונה סגולה (ראו שמות יט, ה) כמו בביטויים כנתו, ולאומתו.
    • עֲדָתוֹ – ישראל הקרויים עדה, ראו למשל שמות יב, ג.
    • רוֹמְמוּתוֹ - שבחים, כמו "רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם" (תהלים קמט, ו). אפשר לפרש כך – אלוהים מטיב לישראל ולכן הם משבחים אותו.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?