audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי דוד קלצקין
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי חזקי פוקס
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי תלמידי ישיבת עציון
  • 4.
    חסידויות נוספות - חסידות בוסטון לוי יצחק הורביץ בן פנחס דוד מבוסטון
  • 5.
    חסידים - חסידות כללי ברוך ברנר, שחרית
  • 6.
    חסידים - חסידות כללי חזקי פוקס
  • 7.
    עכשווי - ישראל אילן דמרי, יוני גנוט, ישי ריבו, רועי אדרי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר ויאתיו כל לעבדך
מעגל השנה יום כיפור;ימים נוראים;ראש השנה
מועד התפילה שחרית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש

  • • וְיֶאֱתָיוּ כֹל לְעָבְדֶךָ – ויבואו הכול לעבוד אותך, ה'. פועל זה מופיע בפסוק מישעיהו (מא, ה) המדבר אף הוא בעמים רחוקים: רָאוּ אִיִּים וְיִירָאוּ קְצוֹת הָאָרֶץ יֶחֱרָדוּ קָרְבוּ וַיֶּאֱתָיוּן.
    • וִיבָרְכוּ שֵׁם כְּבוֹדֶךָ – שיבוץ הוא מנחמיה ט, ה ...וִיבָרְכוּ שֵׁם כְּבוֹדֶךָ וּמְרוֹמַם עַל כָּל בְּרָכָה וּתְהִלָּה.
    • וְיַגִּידוּ בָאִיִּים צִדְקֶךָ – יספרו את מעשיך הצודקים באיי הים, לפי ישעיהו (מב, יב): יָשִׂימוּ לַה' כָּבוֹד וּתְהִלָּתוֹ בָּאִיִּים יַגִּידוּ.
    • וְיִדְרְשׁוּךָ עַמִּים לֹא יְדָעוּךָ – יחפשו ויבקשו אותך עמים שלא הכירו אותך, כדברי ישעיהו (נה, ה): הֵן גּוֹי לֹא תֵדַע תִּקְרָא וְגוֹי לֹא יְדָעוּךָ אֵלֶיךָ יָרוּצוּ לְמַעַן ה' אֱלֹהֶיךָ וְלִקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל כִּי פֵאֲרָךְ.
    • וִיהַלְלוּךָ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ – האנשים החיים בכל קצות הארץ יהללו אותך, כאמור בתהלים (סז, ח): יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אוֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.
    • וְיוֹמְרוּ תָמִיד יִגְדַּל ה' – לפי תהלים (לה, כז): יָרֹנּוּ וְיִשְׂמְחוּ חֲפֵצֵי צִדְקִי וְיֹאמְרוּ תָמִיד יִגְדַּל ה' הֶחָפֵץ שְׁלוֹם עַבְדּוֹ. הכתיב החריג של הפועל 'ויומרו' לצורך האקרוסטיכון, והוא נשען על הצורה 'לומר' שבלשון חכמים.
    • וְיִזְבְּחוּ לְךָ אֶת זִבְחֵיהֶם – כאמור בתהלים (קז, כב): וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה. הנוסח השני, וְיִזְנְחוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם, משמעו – ויעזבו את אליליהם, לפי האמור בפלישתים בשמואל ב (ה, כא): וַיַּעַזְבוּ שָׁם אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּשָּׂאֵם דָּוִד וַאֲנָשָׁיו.
    • וְיַחְפְּרוּ עִם עֲצַבֵּיהֶם – ויתביישו יחד עם אליליהם, כאמור בתהלים (צז, ז): יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים.
    • וְיַטּוּ שְׁכֶם אֶחָד לְעָבְדֶךָ – כל האומות יתאחדו לקראת עבודת ה', כדברי צפניה (ג, ט): כִּי אָז אֶהְפֹּךְ אֶל עַמִּים שָׂפָה בְרוּרָה לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם ה' לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד.
    • וְיִירָאוּךָ [עִם שֶׁמֶשׁ] מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ – לפי תהלים עב, ה: יִירָאוּךָ עִם שָׁמֶשׁ וְלִפְנֵי יָרֵחַ דּוֹר דּוֹרִים.
    • וִילַמְּדוּ תוֹעִים בִּינָה – והם יִלמדו, או ילמדו ויסבירו למי שאינם יודעים. הלשון לפי ישעיהו (כט, כד): וְיָדְעוּ תֹעֵי רוּחַ בִּינָה וְרוֹגְנִים יִלְמְדוּ לֶקַח.
    • וִימַלְלוּ אֶת גְּבוּרָתֶךָ – ויספרו את גבורתך. הביטוי לפי תהלים (קו, ב): מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת ה' יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ.
    • וִינַשְּׂאוּךָ מִתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ – וירוממוך, אתה המורם על כל, כפי שאומר דוד בדברי הימים א (כט, יא): ...לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה וְהַמִּתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ.
    • וִיסַלְּדוּ בְחִילָה פָּנֶיךָ – ויירתעו בחלחלה מפניך, כדברי איוב (ו, י): וּתְהִי עוֹד נֶחָמָתִי וַאֲסַלְּדָה בְחִילָה לֹא יַחְמוֹל כִּי לֹא כִחַדְתִּי אִמְרֵי קָדוֹשׁ.
    • וִיעַטְּרוּךָ נֵזֶר תִּפְאָרָה – יכתירו אותך בכתר מפואר, לפי ישעיהו (סב, ג): וְהָיִית עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת בְּיַד ה' וּצְנִיף מְלוּכָה בְּכַף אֱלֹהָיִךְ.
    • וְיִפְצְחוּ הָרִים רִנָּה – ההרים יפתחו בשירה, כדברי בישעיהו (מד, כג): רָנּוּ שָׁמַיִם כִּי עָשָׂה ה' הָרִיעוּ תַּחְתִּיּוֹת אָרֶץ פִּצְחוּ הָרִים רִנָּה יַעַר וְכָל עֵץ בּוֹ כִּי גָאַל ה' יַעֲקֹב...
    • וְיִפְצְחוּ... וְיִצְהֲלוּ אִיִּים בְּמָלְכֶךָ – האיים ישמחו כשתמלוך, לפי ישעיהו (נד, א): ...פִּצְחִי רִנָּה וְצַהֲלִי לֹא חָלָה.
    • וִיקַבְּלוּ עֹל מַלְכוּתֶךָ (עֲלֵיהֶם) – הביטוי שֶׁיְּקַבֵּל עָלָיו עֹל מַלְכוּת שָׁמַיִם מופיע במשנה ברכות ב, ב ובתפילות קדומות.
    • וִירוֹמְמוּךָ בִּקְהַל עָם – יהללו את ה' בציבור גדול, כאמור בתהלים (קז, לב): וִירוֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ.
    • וְיִשְׁמְעוּ רְחוֹקִים וְיָבוֹאוּ – הלשון לפי ישעיהו (לג, יג): שִׁמְעוּ רְחוֹקִים אֲשֶׁר עָשִׂיתִי וּדְעוּ קְרוֹבִים גְּבֻרָתִי.
    • וְיִתְּנוּ לְךָ כֶּתֶר מְלוּכָה – לפי סיום ספר עובדיה (א, כא) וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן לִשְׁפֹּט אֶת הַר עֵשָׂו וְהָיְתָה לַה' הַמְּלוּכָה.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?