audio items
snunit

סעי יונה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) - מנאכ'ה בני תימן, קרית אונו
  • 2.
    מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) - מנאכ'ה מנחם ערוסי, מקהלת גברים
  • 3.
    עכשווי - ישראל ללא מבצע
  • 4.
    תימן - כלל תימן אברהם נדף
  • 5.
    תימן - כלל תימן אברהם נדף, יחיאל חצרוני, יעקב שרעבי, שריה מדמון
  • 6.
    תימן - כלל תימן הלה תם, שירן קרני
  • 7.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 8.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) חיים טביב
  • 9.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) צדוק צובירי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר סעי יונה
סולם כללי
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • פיוט במנהג יהודי תימן, המיוחס לר' דוד בן זכריה הלוי (המחצית השנייה של המאה ה-16). כפיוטים תימניים רבים אחרים, פיוטנו בנוי מחרוזות עבריות וערביות לסירוגין

    הפייטן, בעדינות רבה, מתאר את הנפש כמי שנשבית בקסמיו של הקול הנעים, הגם שאינה יודעת מקורו, ומבקשת ללכת אחריו.
    ועם זאת, אף שמתיאור זה עולה נימה מיסטית למחצה, דומה כי בהמשך הפיוט משתלטת נימה פילוסופית יותר: דרכה של הנפש לעולם הטוב ארוכה, ובמהלכה עליה להתמודד עם היצר הרע, המאיים עליה כסערה בלב ים. מי שמעניק לה כלים להתמודדות זו הוא דווקא השכל, ה'מצויד' בידיעת תורה ובהכרת האל, ואינו נתון למשוגות היצר. או אז משיג המשורר את מטרתו: נפשו השתלמה על ידי שכלו, וכעת ראויה היא לבוא עמו ולהדבק באלוהיו. רק בשלב זה יכול המשורר לעבור בבטחה מן הפרט אל הכלל – ממנו עצמו, מהתעלותו הרוחנית, אל העם כולו, המייחל לשוב לציון ולזכות בקיום הבטחת הגאולה האלוהית.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?