audio items
snunit

דממו שרפים מזמר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו בית הכנסת "שערי צדק" - דימונה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יעקב דוד חורי
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון אלי זיתוני, יעקב קמחין
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים יצחק חלילי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו רפאל דלויה
  • 9.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר דממו שרפים מזמר
סולם כללי
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • במרכז פיוט זה, הנאמר בפי הקהילות הספרדיות בתפילת שחרית של תשעה באב, שביתת המלאכים משירתם עם החורבן. המלאכים, שתפקידים הוא שירת האל, הערצתו וקידושו, המירו עם החורבן את קולות הזמרה בקולות של בכי. כך עולה מן הפסוק מתהלים לג, ז, המוזכר בראש הפיוט ובסופו - מַלְאֲכֵי שָׁלוֹם מַר יִבְכָּיוּן. פסוק זה הובא במדרשים שונים בהקשר של חורבן המקדש, ובעקבותיהם צועד הפייטן.
    בכיית חיות הקודש והאופנים נקשרת על ידי הפייטן בהתמעטות כנפיהן עם החורבן, מוטיב המוזכר בתלמוד הבבלי (חגיגה יג ע"ב), מצד אחד, ועם קול הפייטן עצמו, שנוכח האסון כבר אינו מהלל ברמה ובפומבי, אלא במסתרים נושא קינתו, מצד שני.
    קינה זו יועדה במקורה להיאמר כפיוט מרחיב לקדושה, כפי שמעיד על כך סופו של הפיוט - יְרַנֲנוּ וְיַעֲרִיצוּ גֶּזַע אֱמוּנִים / וְיַקְדִּישׁוּךָ חַיּוֹת וְאוֹפַנִּים.


יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?