audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - קוצ'ין קבוצת חזנים, מושב נבטים
  • 2.
    כורדיסטן - עמדיה קבוצת חזנים
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס יצחק נגארי
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל מאיר דורי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל מתפללי בית כנסת מרכז יהודי בבל
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון מתפללי בית כנסת הרמב"ם, חולון
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים אברהם חסון, אורי מזרחי, יוסי אגא, יפה חסון
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים אברהם חסון, אורי מזרחי, יוסי אגא, יפה חסון
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים ללא מבצע
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים דוד שירו
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים מרדכי כלפון
  • 13.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 14.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים קבוצת חזנים, בית כנסת חסד ורחמים
  • 15.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ראובן בן ציון בטאט
  • 16.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים שחרית
  • 17.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים תלמידי מכון רננות
  • 18.
    ספרדים מסורות המזרח - תורכיה אברהם אלטלף, ישראל חביב
  • 19.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה חיים עמרוצי, פרץ ממו
  • 20.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב יצחק חיון, רפאל חיון, שאול חיון
  • 21.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב קבוצת פייטנים
  • 22.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אברהם בן זקן
  • 23.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו האנדלוסית מורשת אבות בית שמש
  • 24.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 25.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו רפאל דלויה
  • 26.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס קבוצת פייטנים
  • 27.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
  • 28.
    תימן - כלל תימן אהוד עתארי
  • 29.
    תימן - כלל תימן מאיר בר כוכבא
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר עננו
מעגל השנה יום כיפור;ימים נוראים;סליחות
מועד התפילה שחרית
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • וּפַחַד יִצְחָק - יצחק מזוהה עם מדת הגבורה והצמצום המזוהה לעיתים עם פחד. מקור הביטוי בבראשית (לא, מב), עת יעקב פונה אל לבן בזעם אין אונים על מרדפיו המרובים: לוּלֵי אֱלֹהֵי אָבִי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם וּפַחַד יִצְחָק הָיָה לִי כִּי עַתָּה רֵיקָם שִׁלַּחְתָּנִי...
    • אֲבִיר יַעֲקֹב- אביר במקרא הוא מלשון גבורה וכשהוא נאמר בבעלי חיים או בבני אדם הבי"ת דגושה וכשהוא נאמר בה' הבי"ת רפה. האל הוא גבורם של ישראל ומושיעם, כדברי ישעיהו (ס, טז): וְיָנַקְתְּ חֲלֵב גּוֹיִם וְשֹׁד מְלָכִים תִּינָקִי וְיָדַעַתְּ כִּי אֲנִי ה' מוֹשִׁיעֵךְ וְגֹאֲלֵךְ אֲבִיר יַעֲקֹב. מעניין לציין שיעקב הוא שיסד את הביטוי הזה בברכתו לבניו (בראשית מט, כד): וַתֵּשֶׁב בְּאֵיתָן קַשְׁתּוֹ וַיָּפֹזּוּ זְרֹעֵי יָדָיו מִידֵי אֲבִיר יַעֲקֹב מִשָּׁם רֹעֶה אֶבֶן יִשְׂרָאֵל.
    • מָגֵן דָּוִד - הקב"ה הוא המגן של עם ישראל. מגן דוד, הסמל המורכב משני משולשים המונחים זה על גבי זה במהופך שעימו אנו מזוהים כל כך ואשר עבר גלגולים רבים במהלך ההיסטוריה, מסמל גם משמעות רוחנית עמוקה. ניתן להתייחס לשני קדקודי המשולש כמסמלים את הניגוד בין השמימי והארצי, או לששת קצוות המשולש המסמלות לפי הקבלה את שש הספירות של זעיר אנפין, לבד מספירת מלכות שאותה מסמל מרכזו של המגן דוד.
    • אֱלוֹהֵי הַמֶּרְכָּבָה - בעקבות חזון המרכבה של יחזקאל (פרק א), שראה מרכבה פלאית הנושאת עליה כביכול את הקב"ה. לפי חז"ל אין דורשין במעשה מרכבה ביחיד. השימוש במלה מרכבה גם סוגר מעגל עם תחילת הפיוט הפותח באבות שכן במדרש (ראו למשל בראשית רבה מז, ו) האבות נקראים "מרכבה לשכינה".



יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?