audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו התזמורת האנדלוסית , חיים לוק
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו התזמורת האנדלוסית , חיים לוק
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו צפון מערב
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר קולי לצורי מקודש
מעגל השנה לכל עת;שירת הבקשות
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • קוֹלִי לְצוּרִי - אשא קולי בשירה ובתפילה לפני האל, צוּרִי. • מְקֻדָּשׁ - קולו של המשורר, שייחד והקדיש את קולו לאל. • אֵל חַנּוּן אָיוֹם וְנוֹרָא - כינויים לאל, הנושאים את ההפכים: מצד אחד חנון ומרחם, ומצד שני איום ונורא. כפי שאנו אומרים בתפילה: האל הגדול, הגיבור והנורא, ואף כאן מתכוונים למשמעות של חסד מצד אחד (גדוּלה מקבילה למידת החסד) וגבורה מצד שני. • יֶעֱרַב מִנוֹפֶת וּדְבַשׁ - קולי יהיה ערב לפניו יותר מנופת צופים ודבש, כפי שנאמר בתהלים (יט, יא): וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנפֶת צוּפִים. • וּכְמוֹ קָרְבָּן בַּעֲזָרָה - תפילתי תתקבל לפניו כמו קרבן שהיו מקריבים בבית המקדש בעזרה. לאחר חורבן בית המקדש, החליפו התפילות את מקומם של הקרבנות, כפי שכתוב במשנה תורה לרמב"ם, ספר אהבה, פרק ז. • אֵל נִקְדָּשׁ - האל הקדוש, שהוא נישא ומרומם ובני האדם כביכול מקדישים אותו בתפילותיהם. • בְּרֹב פַּחַד וּבְרֹב מוֹרָא - מפני אימת קדושתו ורוממותו של האל. • יְקַבֵּל שִׁירִי הֶחָדָשׁ - יקבל את שירי, שאני שר לכבודו כעת, עפ"י תהילים קמד, ט: אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ, אָשִׁירָה לָּךְ. לפי רש"י, בכל מקום שכתוב שיר חדש מתכוונים לעתיד. גם כאן המשורר מבקש על הגאולה העתידה. • יַחֲזִיר לְיָשְׁנָהּ עֲטָרָה - היפוך מילים של הביטוי: להחזיר עטרה ליושנה, שמשמעותו גאולה ושיבה אל המקור, עת עם ישראל ישב לבטח בארצו ובית המקדש עמד על תילו. יש כאן גם משחק מילים בין ישן לחדש, בין השיר החדש לבין העטרה שחוזרת ליושנה. הביטוי עצמו נזכר במסכת יומא סט, ע"ב: דאמר רבי יהושע בן לוי למה נקרא שמן אנשי כנסת הגדולה שהחזירו עטרה ליושנה. • וַאֲזַי שִׁמְךָ יִתְקַדָּשׁ - בעת גילוי השכינה, והגאולה העתידה, יתקדש שמך בתוך: • עֵדָה הַטְּהוֹרָה - עם ישראל.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?