אודה לאלי / תימן - כללי / שי צברי
כללי
להאזנה
אך זה היום קויתי / סימן: אברהם חזק (משה אהרן) אַךְ זֶה הַיּוֹם קִוִּיתִי לָשִׁיר אֶת נִקְמַת צָר בּוֹ מָצָאתִי רָאִיתִי יֶשַׁע מִן הַמֵּצַר אָגִילָה אַגְדִּילָה אֶל צוּר אֵלַי מִבְצָר מֵחֶרֶב הַיּוֹנָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה בַּכֶּסֶף אָז קָנָנִי אִישׁ זֵד צוֹרֵר הָרָע צֹאן לַטֶּבַח שָׂמָנִי כִּי צַדִּיק לֹא כָרַע אַךְ שֶׁקֶר כָּל חֶקֶר הֶבֶל רוּחַ זָרַע חַי אֵל אוֹיֵב פִּנָּה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה רָשָׁע נָחָשׁ בָּרִיחַ אָז בְּכֹחַ וָאֵל פִּתָּה מֶלֶךְ הִדִּיחַ לַשְׁמִיד אֶת יִשְׂרָאֵל תַּם רֶשַׁע בָּא יֶשַׁע מִלֹּא הִשְׁבִּית גּוֹאֵל עַל יַד אִישׁ חַרְבוֹנָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה הָמָן וּבְנֵי הַבַּיִת כֻּלָּם עַל עֵץ נִתְלוּ הוֹדִי עָלַי כַּזַּיִת אַךְ שָׂרִים נִבְהָלוּ זַמֵּרוּ דַּבֵּרוּ חַסְדֵּי אֵל לֹא יִכְלוּ עַד שֵׂיבָה עַד זִקְנָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה מַהֵר שִׂמְחוּ גַּם גִּילוּ עִמִּי אַחַי רֵעָי יַיִן שֵׁכַר הוֹבִילוּ עַתָּה אֶל תּוֹךְ מֵעָי הָכִינוּ הַרְנִינוּ שִׂישׂוּ אֶל שַׁעֲשֻׁעָי כָּל פֶּלֶךְ וּמְדִינָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה חִזְקוּ בָאֵל לִבְטוֹחַ כִּי יִוָּסֵד הֵיכָל קָמִים גִּבּוֹרֵי כֹחַ מָחָר חֶרֶב תֹּאכַל נָקוּמָה נָרוּמָה מַלְכֵּנוּ כֹּל יוּכַל חִישׁ תָּדוּץ אַלְמָנָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ הִשְׁגִּיחַ אֲזַי הָאֵל רַחְמָן נָתַץ כָּרַת הִרְתִּיחַ זֵכֶר זֶרַע הָמָן הוֹבִישׁוּ הוֹבִישׁוּ גַּם הֵם כְּשׁוֹד שַׁלְמָן וּפָרְחָה שׁוֹשַׁנָּה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה מוֹצִיא אֲסִירִים פּוֹדֶה מֶלֶךְ עוֹלָם וָעֶד כָּל צַר צוֹרֵר צוֹדֶה הַכְרֵת כִּי בָא מוֹעֵד יַעְתִּירוּ יַקְטִירוּ פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד מָר דְּרוֹר עִם לְבוֹנָה בְּשִׂמְחָה וּבִרְנָנָה |
פיוט לפורים במנהג מקצת קהילות. נראה כי הנוסח לפנינו מורכב מרובד מקורי שחתימתו 'אברהם חזק', והוא בן שש מחרוזות, ומרובד משני בן שתי מחרוזות שנוסף אי-אז וחתימתו 'משה אהרן', העולה מצירוף אותיות הפתיחה של שבע המלים הראשונות במחרוזת השביעית: "מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ הִשְׁגִּיחַ אֲזַי הָאֵל רַחְמָן נָתַץ"; על ידי תוספת זו הופך 'אברהם' משמו הפרטי של הפייטן – שזהותו לא נתבררה – לשמו של אבי האומה, אליו מצטרפים משה ואהרן. |
כותר |
אך זה היום קויתי |
---|---|
סולם |
כללי |
שפה |
עברית |
תנאי השימוש:
הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.
תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.
השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.
אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]
פיוט לפורים במנהג מקצת קהילות. נראה כי הנוסח לפנינו מורכב מרובד מקורי שחתימתו 'אברהם חזק', והוא בן שש מחרוזות, ומרובד משני בן שתי מחרוזות שנוסף אי-אז וחתימתו 'משה אהרן', העולה מצירוף אותיות הפתיחה של שבע המלים הראשונות במחרוזת השביעית: "מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ הִשְׁגִּיחַ אֲזַי הָאֵל רַחְמָן נָתַץ"
יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?