audio items
snunit
קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - מערב אירופה אדולף עטיה
  • 2.
    הודו - קוצ'ין אברהם חי ואקיל, יוסף חי ואקיל
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - אפגניסטן יעקב בצלאל
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה אברהם מור
  • 5.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב, רושל אמינוב
  • 6.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס מרדכי כהנים
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה בנימין אסולין
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה דניאל אשכנזי
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה שמואל כהן
  • 10.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב יהודה חיון ובניו
  • 11.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב כלימו דוס
  • 12.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
  • 13.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי אברהם לופז קרדוזו
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר ברוכים אתם
מעגל השנה לכל עת
מעגל החיים ברית מילה
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • אֱמוּנַי - עם ישראל, שהם נאמנים לקב"ה ומאמינים בו. • וּבָרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יְיָ - זוהי ברכה הן לבאים להשתתף בשמחת ברית המילה, והן לתינוק הבא בבריתו של אברהם אבינו. השיבוץ מתהלים קיח, כו: בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם ה' בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית ה'. • יִגְדַּל וְיִפְרַח כְּמוֹ גַן רָטֹב - ברכה לתינוק שיגדל ויפרח ויהיה רענן כמו גן רטוב. • וְיִנָצֵל מִקָּטוֹב - יינצל מפורענות, כליה, מגיפה. עפ"יתהילים צא, ו: מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם. • חֵלֶק - בתנ"ך מופיע הביטוי חלק בהקשר של נחלה, כך למשל במלכים א יב, טז: מַה לָּנוּ חֵלֶק בְּדָוִד וְלֹא נַחֲלָה בְּבֶן יִשַׁי לְאֹהָלֶיךָ יִשְׂרָאֵל. ואילו בתלמוד נזכר הביטוי חלק בעיקר בהקשר של עולם הבא, למשל בסנהדרין צ, ע"א: "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" המשורר מכוון כאן אם כן בה בעת גם לנחלה הפיזית, שהרי בן יורש את אביו, וגם נחלה הרוחנית, חלק לעולם הבא, שההורים זוכים בו על ידי מעשיו הטובים של בנם. • וּבְיָמָיו נַעֲלֶה לְשָׁלֹש רְגָלִים - תקווה לגאולה עוד בחיי הבן, אז יקיימו את הציווי לעלות לרגל לבית המקדש שלוש פעמים בשנה, ככתוב בדברים טז, טז: שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר בְּחַג הַמַּצּוֹת וּבְחַג הַשָּׁבֻעוֹת וּבְחַג הַסֻּכּוֹת. בכך קושר המשורר את ענין הגאולה והעליה לרגל להולדת הבן הזכר, שהרי נאמר בפסוק: כל זכורך. • וְדַם הַבְּרִית - ברית המילה. • וּפְקֹד אֶת צֹאנְךָ צֹאן הַשְּׁאֵרִית - תגאל את עמך, עם ישראל, המדומה לצאן וכאן אפילו לשארית הצאן, שארית הפליטה. • וּשְׁלַח אֶת אֵלִיָּהוּ נְבִיא יְיָ - על פי המסורת אליהו הנביא עתיד לבשר את הגאולה, בהסתמך על נבואתו של מלאכי (ג, כג): הִנֵּה אָנכִי שׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא. • הַמַּלְאָךְ הַגּוֹאֵל יְבָרֵךְ אוֹתוֹ - עפ"י ברכת יעקב אבינו את הנערים, אפרים ומנשה, בניו של יוסף: הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ (בראשית מח, טז). • יִזְכֶּה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' - יזכה לגאולה, אישת וכללית. עפ"י תהלים כז, ד: אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?