חזרה לתוצאות החיפוש

הרְחבת בית חולים בילינסון - פתח–תקוה (מבחר מייצג)

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
הרְחבת בית חולים בילינסון - פתח–תקוה (מבחר מייצג) – הספרייה הלאומית
סימול
IL-TLV-006-AES-1-102
סימול מקורי
הארכיון הישראלי לאדריכלות על שם דוד עזריאלי;יחידת אחסון ומספר תיק:;965000647921_01;965000847255_02;965100369001_03;965161045001_01;965162028073_01
תאריך
1949-1954
היקף
26 פריטים.
תיאור
מבחר מייצג של פריטים מתכנון הרְחבת בית חולים בילינסון מתוך אוסף אריה ואלדר שרון המופקד בארכיון עזריאלי לאדריכלות. הבניין החדש של בית חולים בילינסון נחנך 18 שנים לאחר חנוכת הבניין הראשון, אף הוא בתכנונו של שרון. ההרחבה נדרשה נוכח הגידול במספר המאושפזים בימי העליות שהגיעו ארצה לאחר קום המדינה, והגידול שחל גם במספר הניתוחים ובמורכבות ההליכים הרפואיים. בראשית שנות ה–50, למשל, כבר בוצעו בבית החולים ניתוחי לב ונערכו מחקרים על מערכת העצבים והמוח. שרון ואידלסון התבקשו לכן לתכנן תחילה קומה נוספת לבניין הישן, ולצדו לתכנן בניין נוסף. הבניין החדש עוצב בצורת h עם שלוש זרועות בגובה שמונה קומות, ושלוש קומות נוספות מתחת לפני הקרקע, שהוקמו במבצע הנדסי יקר במושגי התקופה. זרוע אחת של ה-h — האגף הדרומי, שאורכו 120 מטרים — סימנה את החזית הראשית של הבניין, הפונה אל גינת נוי שבינו לבין הבניין הישן. בכל קומה נקבעו 12 יחידות טיפול, שבכל אחת מהן 35 מיטות אשפוז. בזרוע נוספת של ה-h — האגף הצפוני — מיקמו שרון ואידלסון מטבחים, מחסנים וחדרי מכונות בקומות התחתונות, ומעליהן חדרי ניתוח, רנטגן, מעבדות ובתי מרקחת. האגף הצפוני והדרומי חוברו ביניהם על–ידי אגף מחבר, שבקומת הקרקע שלו חדר אוכל כללי ובקומות העליונות משרדי רופאים. המעליות וחדרי המדרגות המרכזיים של בית החולים כולו מוקמו באגף זה. בניין נוסף בצורת ר' השלים את המערך, ותפקד כאגף כניסה הנטוע אף הוא בין האגפים הצפוני והדרומי של בניין ה-h. שרון, אידלסון והנהלת בית החולים התלבטו רבות לגבי אופיים של חדרי האשפוז — אם חדרים למספר רב של חולים, המקלים על הפיקוח מצד הצוות הרפואי, ואם חדרים אישיים לשניים-שלושה חולים ליתר פרטיות. שיטת האשפוז שנבחרה לבסוף, זו של החדרים האישיים, היתה חלוצית בזמנה. מעֵבר לכך נתנו שרון ואידלסון את הדעת גם לאקלים בחדרי האשפוז, ותכננו בחזית הדרומית מרפסות חולים לצפייה בנוף, בהנחה שהנינוחות תסייע להחלמתם. המרפסות שימשו גם חיץ מבודד המגן מחום הקיץ ומקור החורף. החזיתות המערבית והמזרחית חופו בתריסים מאונכים וברפפות שוברי–שמש, שתרמו אף הם לבידוד ולהגנה.
מיקום
  • ארכיון עזריאלי לאדריכלות
כותר הרְחבת בית חולים בילינסון - פתח–תקוה (מבחר מייצג).
יוצרים נוספים אידלסון, בנימין 1911-1972 (אדריכל)
הערות הערות: מוצג 27 פריטים מתוך הפרויקט. לפריטים נוספים ומידע מורחב אנא פנו לארכיון עזריאלי לאדריכלות

סוגה schematic drawings
technical drawings
מתוך ארכיון אריה ואלדר שרון
The Arieh and Eldar Sharon Collection
זכויות גישה online_resources
רמת התיאור Series Record
קרדיטים מבחר מייצג של פריטים מתוך אוסף אריה ואלדר שרון, באדיבות ארכיון עזריאלי לאדריכלות, זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. A selection of items from the Arieh and Eldar Sharon Collection, courtesy of the Azrieli Architectural Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage and The National Library of Israel.
מספר מערכת 997009927618205171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 207
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

מבחר מייצג של פריטים מתוך אוסף אריה ואלדר שרון, באדיבות ארכיון עזריאלי לאדריכלות, זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף פעולה בין משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. A selection of items from the Arieh and Eldar Sharon Collection, courtesy of the Azrieli Architectural Archive, can now be accessed online as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage and The National Library of Israel.

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים