חזרה לתוצאות החיפוש

סדרה 13: כנסיית העליה לשמיים

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר סדרה 13: כנסיית העליה לשמיים.
תיאור הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו ארנון, המתעדים את אירועי יום העלייה לשמיים. ישוע נצלב, מת, נקבר, קם לתחייה והסתובב בין חסידיו ארבעים יום ואז עלה לשמים משם ישוב באחרית הימים. יום העלייה לשמיים נקבע, כשאר החגים הקשורים בפסחא, על פי תאריך הפסחא שאינו קלנדארי, ארבעים יום אחרי הפסחא, ועל כן הוא משתנה כל שנה. המקום בו התרחשה העלייה לשמיים, על פי המסורת הנוצרית, הוא כיום חלק ממסגד. לכבוד החג הנוצרים מקבלים אותו לרשותם ליומיים בהם העדות השונות נוטות אוהלים ומקיימות טקסים שונים.המקום הוא חצר גדולה שמרכזה אדיקולה צלבנית. באדיקולה מחרב, המציין שהמקום ממש כמסגד, ושקע ברצפה בו נראה הסלע שבו שקערורית שהמסורת רואה בה ת טביעת רגלו של ישוע בעת עלייתו השמימה. הנוצרים הבאים ביום העלה מדליקים נרות ליד השקערורית ומתכופפים כדי לנשק אותה.לא רחוק משם נמצא מנזר העלייה לשמים של הרוסים. מאות עולי רגל רוסים באים לשם ביום החג ומקיימים טקס נפרד.יום קודם ליום העלייה מגיעים נציגי העדות המזרחיות (יוונים-אורתודוקסים, ארמנים, קופטים וסורים. בתאריך הגרגוריאני - הפרנציסקנים). בבוקר מקימים אוהלים לעדות השונות ואחרי הצהריים מתקיימים טקסים לטיהור המקום. התצלומים בסדרה זו צולמו בין השנים 2016-2009, ומתייחסים אל הטקסים של הארמנים, הסורים, הקופטים, הקתולים והרוסים.
שנה 2009-2016
מתוך ארכיון דנצ'ו ארנון
שפה פריט ללא תוכן מילולי
סימול ARC. 4* 2080 02 13
רמת התיאור Series Record
מספר מערכת 997008520786905171
      1. הצג את 4 הפריטים הבאים מתוך 14
      2. הצג הכל

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?