חזרה לתוצאות החיפוש

תצלומים

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
תת חטיבה
סימול
PDeBe-PHOTO
סימול מקורי
הספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה
תאריך
1903-2010
היקף
9 סדרות.
תיאור
רוב הפריטים בחטיבת התצלומים נאספו לאורך שנות חייה ופעילותה המקצועית של דבורה ברטונוב. חלק גדול מהתצלומים, ככל הנראה, נשמר על ידי דבורה ברטונוב עצמה;חלק מהפריטים נשמרו ונאספו על ידי בני משפחה שונים בשנים שקדמו לשנות חייה של דבורה ברטונוב, כמו תצלומים של בני משפחתו של עמנואל בן-גריון. מרבית התצלומים לא אוגדו תחת עקרון ארגוני מסוים. חלק קטן מהתצלומים סודר בתוך אלבומים, אך מרביתם נותרו מפוזרים ברחבי האוסף ללא כיתוב או הסבר על מושאי הצילום, תאריך הצילום או שם הצלם. כ-25 תצלומים הוגדלו ומוסגרו בזמן חייה של דבורה ברטונוב. חטיבת התצלומים של אוסף דבורה ברטונוב מוינה וקוטלגה על פי 4 קריטריונים: 1. פעילות אמנותית: התצלומים המתעדים את פעילותה האמנותית של דבורה ברטונוב הם בעיקר תצלומי סטודיו של רפרטואר הדמויות הרחב אותן גילמה, כמו "הרוכל", "המוקיון", "המלצר" ועוד. כדי לשמור את הידע אודות מגוון הדמויות שגילמה ועל מנת להקל על החיפוש עבור משתמשים עתידיים התצלומים שזוהו כשייכים לדמות מסוימת קוטלגו ברשומה אחת. תצלומים שלא זוהו כשייכים ליצירה מסוימת קוטלגו יחד בתיק של תצלומי ריקודים שלא זוהו בשמם. 2. מושא הצילום: האוסף מכיל כמות גדולה של תצלומים משפחתיים ואישיים;התצלומים הופרדו לתיקים על פי מושא התצלום המרכזי: כך למשל, תיק של תצלומים של עדוא בן-גריון, תיק תצלומים של עמנואל בן-גריון ומשפחתו (משפחת ברדיצ'בסקי/בן-גריון), תיק תצלומים של חברתה של ברטונוב, הרקדנית סוזן לוינגר ועוד. כל תיק כזה קוטלג כרשומה אחת. 3. קשר תוכני: קבוצה זו מורכבת מתצלומים שהייתה אפשרות לאגד אותם לתיק סביב נושא מרכזי מובהק, לדוגמה: סיוריה של ברטונוב לגאנה ולהודו. 4. אלבומים: תצלומים שהגיעו כאלבום נותרו בתוך האלבום שקוטלג כסדרה. תצלומים ממוסגרים קוטלגו אך לא נשלחו לדיגיטציה, אלא צולמו.
מיקום
  • הארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה הארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה
כותר תצלומים.
כותרים נוספים English title: Photographs
מתוך ארכיון דבורה ברטונוב
Devorah Bertonov Archive
רמת התיאור Sub-Fonds Record
מדיה/פורמט של פריט מקור נייר--דפוס
סרט צילום--תשליל
נייר--A3
אחר--אחר
נייר תצלום--שחור לבן
נייר תצלום--הדפס שחור לבן
נייר--A4
נייר תצלום--קונטקט
קרדיטים ארכיון דבורה ברטונוב המופקד בספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה, זמין דיגיטלית באדיבות עיריית חולון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Devorah Bertonov Archive, depositd at The Israeli Dance Archive in Beit Ariela, can now be accessed online, by courtesy of the Municipality of the city of Holonas and part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 990049335680205171

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

ארכיון דבורה ברטונוב המופקד בספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה, זמין דיגיטלית באדיבות עיריית חולון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Devorah Bertonov Archive, depositd at The Israeli Dance Archive in Beit Ariela, can now be accessed online, by courtesy of the Municipality of the city of Holonas and part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים