חזרה לתוצאות החיפוש

אפמרה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
תת חטיבה
סימול
PDeBe-EPH
סימול מקורי
הספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה
תאריך
1930-1990
היקף
4 סדרות.
שפה
עברית;
תיאור
החומר בחטיבת האפמרה הצטבר כמעט לכל אורך שנות פעילותה של דבורה ברטונוב ככוריאוגרפית וכמבצעת. הפריט המוקדם ביותר בחטיבה זו הוא משנת 1930 והמאוחר ביותר משנת 1990. ככל הנראה, הפריטים נאספו ונשמרו על ידי דבורה ברטונוב עצמה, ו/או על ידי בן משפחה קרוב אחר (עמנואל בן-גריון, עדוא בן-גריון). חלק מפריטי האפמרה נמצאו מאורגנים בשתי תיקיות פלסטיק (מתוך 26 תיקיות פלסטיק שאורגנו על ידי בני משפחת ברטונוב). החומר בתוך התיקיות לא היה מאורגן על פי עיקרון מארגן כלשהו. חומר אפמרלי נוסף נמצא מפוזר בשאר חלקי האוסף. על אף גודלן, גם הכרזות נמצאו מקופלות ומפוזרות בין הפריטים השונים של האוסף. בשל הידע הרב והבלעדי שניתן להפיק מפריטי האפמרה באוסף זה, הוחלט לקטלג כל פריט ברשומה נפרדת. אופן קיטלוג ורישום זה איפשר לחלץ מתוך הפריטים מידע מגוון אודות יצירתה והופעותיה של דבורה ברטונוב. כך למשל, מיצוי המידע מפריטי האפמרה סייע לאמת ולשכלל את רשימת היצירות אותן ברטונוב יצרה וביצעה לאורך שנות פעילותה ("זהות יצירות מחול"), כמו גם את רשימת בעלי התפקידים השונים שליוו את היצירה ("זהות אישים") ואת האולמות והבמות השונות עליהן דבורה ברטונוב הופיעה לאורך השנים ("מילות מפתח מקומות" ו"קטלוג מוסדות"). בחטיבה זו בוצע רישום של המינוחים המקצועיים המקוריים של גורמי ההפקה והיצירה בהם נעשה שימוש בתקופה בה ברטונוב הופיעה, על מנת לשמר את המשמעויות השונות הנגזרות מהם. כך לדוגמה, כאשר צוין בתכניה למופע "סידור טכני-צבי פט" נרשם המונח "סידור טכני" ולא "מנהל הצגה" או "מנהל במה" כפי שנהוג לציין היום. באופן כללי, פריטי האפמרה משמשים כבסיס ידע משמעותי עבור אוסף דבורה ברטונוב, ועבור הפקות מחול אמנותי של התקופה בכלל. החטיבה חולקה לארבע סדרות: 1. סדרת התכניות: בה רוכזו כל התכניות שנמצאו באוסף הקשורים באופן ישיר להופעותיה של דבורה ברטונוב. 2. סדרת הכרזות: רוכזו בה כל הכרזות של המופעים השונים של ברטונוב. 3. סדרת ההזמנות: בה רוכזו הזמנות לאירועים השונים בהם הופיעה, לימדה או הרצתה. 4. סדרת הכרטיסים: בה רוכזו כרטיסים להופעותיה השונות. חטיבה זו כוללת גם פריטי אפמרה שאינם קשורים לדבורה ברטונוב באופן ישיר, אלא קשורים למשפחתה (כמו למשל, תכניות של הצגות בהן אביה, יהושע ברטונוב, שיחק בתאטרון "הבימה"), או של מוסדות אמנות ומחול שונים אותם אספה במהלך השנים ושימשו לה כמזכרת או כהשראה. בשל הזיקה הלא-ישירה של פריטים אלו ליצירתה ולחייה של ברטונוב קוטלגו פריטים אלו בתיקים ולא ברשומות נפרדות.
מיקום
  • הארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה הארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה
כותר אפמרה.
כותרים נוספים English title: Ephemera
מתוך ארכיון דבורה ברטונוב
Devorah Bertonov Archive
רמת התיאור Sub-Fonds Record
קרדיטים ארכיון דבורה ברטונוב המופקד בספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה, זמין דיגיטלית באדיבות עיריית חולון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Devorah Bertonov Archive, depositd at The Israeli Dance Archive in Beit Ariela, can now be accessed online, by courtesy of the Municipality of the city of Holonas and part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 990049332040205171

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

ארכיון דבורה ברטונוב המופקד בספרייה והארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה, זמין דיגיטלית באדיבות עיריית חולון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Devorah Bertonov Archive, depositd at The Israeli Dance Archive in Beit Ariela, can now be accessed online, by courtesy of the Municipality of the city of Holonas and part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים