חזרה לתוצאות החיפוש

Natan Sharansky Archive

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
צילום: אילן אוסנדרייבר, 1986.מתוך: ארכיון דן הדני.

נתן שרנסקי (1948-), כיהן כחבר כנסת ושר בממשלות ישראל וכן כיושב ראש הסוכנות היהודית. נודע בשל היותו אסיר ציון ומסורב עלייה סוביטי. הארכיון כולל תיעוד על משפטו ומאסרו, פרסומים והתכתבות שנוצרה במסגרת פעילות האגודה "שומר אחי אנוכי" והתאגדויות שונות שנועדו לקדם את שחרורם של שרנסקי ואסירי ציון אחרים, התכתבות אישית של שרנסקי וכן התכתבות רשמית, במסגרת תפקידיו השונים בכנסת, בממשלה ובסוכנות היהודית.

סימול
ARC. 4* 2030
תאריך
1970-2015
היקף
11 מטר.
שפה
עברית; רוסית; אנגלית;
תיאור
הארכיון כולל תיעוד מלא על משפטו ומאסרו של נתן שרנסקי גזרי עיתונים, פרסומים והתכתבות שנוצרה במסגרת פעילות האגודה "שומר אחי אנוכי" והתאגדויות שונות שנועדו לקדם את שחרורם של שרנסקי ואסירי ציון אחרים, ובהם יוסף ביגון התכתבות אישית של שרנסקי וכן התכתבות רשמית, במסגרת תפקידיו השונים בכנסת, בממשלה ובסוכנות היהודית וכן במסגרת פעילותו הציבורית למען עליית מסורבי העלייה מברית המועצות ושחרור אסירי ציון תעודות שונות בנוגע לפעילותו הפוליטית ולהקמתה של מפלגת "ישראל בעלייה".
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר Natan Sharansky Archive.
כותרים נוספים כותרת בעברית: ארכיון נתן שרנסקי
Архив Натана Щаранского.
יוצרים נוספים AvitalShcharansky
הערת ציטוט ARC. 4* 2030 ארכיון נתן שרנסקי, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך Natan Sharansky Archive
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי נתן-אנטולי שצ'רנסקי נולד בברית המועצות בשנת 1948. בשנת 1971 סיים את לימודיו במכון לפיסיקה טכנולוגית בעיר מוסקבה. זמן מה לאחר מכן, החל בפעילות למען זכויות אדם בברית המועצות שהסתעפה למאבק באמצעים שונים למען אסירי ציון ומסורבי עלייה יהודים. בשנת 1977 נעצר על ידי הקג"ב והועמד למשפט באשמת בגידה וריגול. בשנת 1978 הוא הורשע בבית המשפט ונגזרו עליו 13 שנות מאסר. בשנת 1986, לאחר מאבק ציבורי ולחץ בינלאומי, שוחרר שרנסקי בעיסקת חילופי מרגלים בין ארה"ב לברה"מ, ועלה לישראל. בשנת 1988 היה בין מקימי "הפורום הציוני" ועמד בראשו. בשנת 1996 נבחר לכנסת במסגרת המפלגה שהנהיג, "ישראל בעלייה".
היסטורית בעלים הארכיון הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש יוני 2014 על ידי מר נתן שרנסקי, ירושלים. הפקדה נוספת בחודש יולי 2018.
הערת שפה החומר בארכיון הוא ברוסית, בעברית ובאנגלית.
מספר מערכת 990047305100205171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?