חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הוקם בשנת 1974 על ידי קבוצה של פעילי ציבור ישראלים, במטרה לסייע לבני קהילת "ביתא ישראל" באתיופיה - הפלשים, לעלות לישראל וכן לעזור להם לקבל את הכרת הממסד הישראלי ביהדותם. בראש הוועד עמד חזי עובדיה (1922-2012) אשר פעל בשיתוף עם אריה טרטקובר, שעמד בראש ארגון מקביל, שנועד אף הוא לסייע ליהודי חבש. מרבית פעילות הוועד נוהלה ממשרדו בבית פייטלוביץ', ברחוב ויתקין בתל אביב. בבניין זה שכנה גם חברת "ידע עם". עם סגירת הוועד והפסקת פעילותו, בשנת 1979, נותרו תיקי הארכיון בבית פייטלוביץ'. הארכיון הופקד בספרייה הלאומית בשנת 2001, יחד עם ארכיון חברת "ידע עם". הארכיון כולל פרוטוקולים מישיבות הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה, התכתבות, ובכלל זה העתקי מכתבים יוצאים ששיגרו ראשי הוועד, חומר מנהלי של הוועד וכן פרסומים שונים, ובכלל זה גזרי עתונות העוסקים במאבקם של יהודי חבש - אתיופיה (הפלשים) לעלות לישראל.

סימול
ARC. 4* 1885
תאריך
1974-1979
היקף
0.2 מטר..
שפה
עברית;
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה.
כותרים נוספים English title: Israeli Committee for Ethiopian Jews Archive.
הערת ציטוט ARC. 4* 1885 ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הוקם בשנת 1974 על ידי קבוצה של פעילי ציבור ישראלים, במטרה לסייע לבני קהילת "ביתא ישראל" באתיופיה - הפלשים, לעלות לישראל וכן לעזור להם לקבל את הכרת המימסד הישראלי ביהדותם. בראש הוועד עמד חזי עובדיה (1922-2012) אשר פעל בשיתוף עם אריה טרטקובר, שעמד בראש ארגון מקביל, שנועד אף הוא לסייע ליהודי חבש. מרבית פעילות הוועד נוהלה ממשרדו בבית פייטלוביץ', ברחוב ויתקין בתל אביב. בבניין זה שכנה גם חברת "ידע עם". עם סגירת הוועד והפסקת פעילותו, בשנת 1979, נותרו תיקי הארכיון בבית פייטלוביץ'.
היסטורית בעלים ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשנת 2001 עם יתר חומרי חברת "ידע עם". בשנת 2009, במסגרת רישום ארכיון "ידע עם", הופרדו תיקי ארכיון זה.
הערת שפה הארכיון בעברית.
מספר מערכת 990035049110205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?