Back to search results

Israeli Committee for Ethiopian Jews Archive.

Enlarge text Shrink text

הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הוקם בשנת 1974 על ידי קבוצה של פעילי ציבור ישראלים, במטרה לסייע לבני קהילת "ביתא ישראל" באתיופיה - הפלשים, לעלות לישראל וכן לעזור להם לקבל את הכרת הממסד הישראלי ביהדותם. בראש הוועד עמד חזי עובדיה (1922-2012) אשר פעל בשיתוף עם אריה טרטקובר, שעמד בראש ארגון מקביל, שנועד אף הוא לסייע ליהודי חבש. מרבית פעילות הוועד נוהלה ממשרדו בבית פייטלוביץ', ברחוב ויתקין בתל אביב. בבניין זה שכנה גם חברת "ידע עם". עם סגירת הוועד והפסקת פעילותו, בשנת 1979, נותרו תיקי הארכיון בבית פייטלוביץ'. הארכיון הופקד בספרייה הלאומית בשנת 2001, יחד עם ארכיון חברת "ידע עם". הארכיון כולל פרוטוקולים מישיבות הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה, התכתבות, ובכלל זה העתקי מכתבים יוצאים ששיגרו ראשי הוועד, חומר מנהלי של הוועד וכן פרסומים שונים, ובכלל זה גזרי עתונות העוסקים במאבקם של יהודי חבש - אתיופיה (הפלשים) לעלות לישראל.

Reference Code
ARC. 4* 1885
Dates
1974-1979
Consists of
0.2 מטר..
Languages
Hebrew;
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה.
Additional Titles English title: Israeli Committee for Ethiopian Jews Archive.
Citation Note ARC. 4* 1885 ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
Host Item ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה.
Level of Description Fonds Record
Biographical summary הוועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הוקם בשנת 1974 על ידי קבוצה של פעילי ציבור ישראלים, במטרה לסייע לבני קהילת "ביתא ישראל" באתיופיה - הפלשים, לעלות לישראל וכן לעזור להם לקבל את הכרת המימסד הישראלי ביהדותם. בראש הוועד עמד חזי עובדיה (1922-2012) אשר פעל בשיתוף עם אריה טרטקובר, שעמד בראש ארגון מקביל, שנועד אף הוא לסייע ליהודי חבש. מרבית פעילות הוועד נוהלה ממשרדו בבית פייטלוביץ', ברחוב ויתקין בתל אביב. בבניין זה שכנה גם חברת "ידע עם". עם סגירת הוועד והפסקת פעילותו, בשנת 1979, נותרו תיקי הארכיון בבית פייטלוביץ'.
Ownership history ארכיון הועד הישראלי למען יהודי אתיופיה הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשנת 2001 עם יתר חומרי חברת "ידע עם". בשנת 2009, במסגרת רישום ארכיון "ידע עם", הופרדו תיקי ארכיון זה.
Language Note הארכיון בעברית.
National Library system number 990035049110205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?