חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף מרים ולייב קלוץ

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

את האוסף לתיעוד מסרה לנדב מן חסיה ממושב גיבתון והוסיפה כמה מילות הסבר: לפני מספר שנים בפינוי מבנה הרפת הישנה שבחצרנו, בין שאר החפצים שנערמו שם, מצאנו כמה ארגזים שהכילו מסמכים, מכתבים ותמונות מהעבר המשפחתי. אבא הגיע לתור את הארץ ב-1926 כדי לבדוק אפשרות לעליית משפחתו – אמו ושתי אחיותיו, מוילנה בליטא. הוא התגורר בתל אביב ועבד ככורך ספרים, בעיקר בחברת "סולל בונה". הוא גם הרבה לטייל והצטרף לטיוליו ההמוניים של זאב וילנאי ברחבי הארץ. במכתביו למשפחה הוא תאר ופרט את מהלך הטיולים. כמו כן, מצאנו גם צילומים מהטיולים הנ"ל (לא ידוע לנו מיהו הצלם) שנערכו בשנים 1926-27. לקראת סוף שנת 1927 באופן מפתיע החליטה אחותו לעלות לארץ, (שם אחותו: נחמה מורשתי) לקבוצת כנרת. עקב כך הוא נאלץ לחזור לוילנה כדי לתמוך באמו. האחות בכנרת עבדה בפרדס, זמן קצר לאחר בואה לשם, דקירת קוץ לימון גרמה לה להרעלת דם ובראשית שנת 1929 היא נפטרה, היתה בת 24 במותה. לאחר מספר שנים עלתה כל המשפחה לארץ, הורי עלו ב-1936. בנוסף, מצאנו אוסף של כמה מאות גלויות מארץ ישראל, ספורי התנ"ך בציורים, גלויות מצוירות, אישים – פעילים ציוניים, סופרים ומשוררים וגלויות מצוירות בנושאים יהודיים כיתוב באידיש.

סימול
BITMUNA 169
תאריך
1919-1938
היקף
298 photographs.
שפה
zxx;
כותר אוסף מרים ולייב קלוץ.
כותרים נוספים English Title: Collection of Miriam and Leib Klotz
יוצרים נוספים מן, נדב
קלוץ, מרים ((יוצר האוסף))
הערות התצלומים תוארו ונרשמו על ידי מעבדת ביתמונה, ונקלטו במאגרי הספרייה הלאומית באופן אוטומטי ללא הגהה.
הערת ציטוט BITMUNA 169 אוסף מרים ולייב קלוץ, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף מרים ולייב קלוץ.
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים נדב מן, ביתמונה. מאוסף מרים ולייב קלוץ. האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית. Nadav Mann, BITMUNA. From the collection of Miriam and Leib Klotz.
מספר מערכת 997010965749105171

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

נדב מן, ביתמונה. מאוסף מרים ולייב קלוץ. האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית. Nadav Mann, BITMUNA. From the collection of Miriam and Leib Klotz.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?