חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון יד לוי אשכול

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • ארכיון

עמותת יד לוי אשכול הוקמה בשנת 1970 ופועלת מאז להנצחת זכרו ופועלו של לוי אשכול, ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל. מטרותיה הן: לאסוף, לרכז, למיין, לרשום, לערוך ולפרסם את הכתבים, המכתבים, הנאומים, המסמכים וחומר תיעודי אחר הנוגעים לתולדות חייו ולזכרו של לוי אשכול, כמו גם לעסוק בסידורו ובריכוזו של ארכיון ועזבון לוי אשכול ז"ל, להעמיד את החומר התיעודי הנוגע לתולדות חייו ולזכרו של לוי אשכול לרשות מוסדות המדינה, מוסדות מחקר וחוקרים בתולדות היישוב העברי בארץ ישראל, וכן לעשות פעולות אחרות לקידום מטרות אלו. מיד עם הקמתה החלה יד לוי אשכול בסידור עזבון המסמכים של לוי אשכול, המוכר כיום כארכיון יד לוי אשכול. לבד מסידור חומריו המקוריים של לוי אשכול, בארכיון תיעוד סדיר של תכתובות מתפקידיו השונים בסוכנות היהודית, במוסדות המפלגה ובממשלת ישראל, כמו גם אוסף נרחב של קטעי עיתונות בהשתתפותו ואודותיו. המסמכים המוקדמים ביותר שמצויים ברשות הארכיון מתוארכים לשנות חייו הראשונות של לוי אשכול בארץ ישראל. בשנת 2014 החלה יד לוי אשכול בהסדרתו מחדש של הארכיון וביצירת עותקים דיגיטלים של המסמכים.‪

סימול
IL-YLES-001
סימול מקורי
ארכיון יד לוי אשכול
תאריך
1922-2007
כותר ארכיון יד לוי אשכול.
מתוך ארכיון יד לוי אשכול
רמת התיאור Section Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון יד לוי אשכול, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Levi Eshkol Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997010044084305171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון יד לוי אשכול, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Levi Eshkol Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים