חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון הושעיה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • ארכיון
צילום: יאיר פריימן, 2012מתוך: ארכיון הושעיה

הישוב הושעיה הוקם כחלק מתכנית המצפים בגליל (1979-1980) ונקרא בתחילה בשם 'ציפורי ב'. לאחר ניסיון איכלוס כושל ב-1980 הוקמה במקום היאחזות נח"ל, ושלושה גרעינים של חניכי תנועת 'עליית הנוער' – 'יה"ד', 'הושעיה' ו'ענ"ר', איכלסו אותה. הושעיה נקראת על שמו של בן הדור הראשון לאמוראי א"י – ר' הושעיה רבה, שנקרא בתלמוד הירושלמי 'אבי המשנה' בשל פירושיו המוסמכים למשנה. הושעיה אוזרחה בשנת 1983, וגרעין המשפחות הראשונות מטעם איגוד המושבים של תנועת הפועל המזרחי – עלה לישוב והחל בביסוסו לצד החיילים שאיישו את היאחזות הנח"ל. גרעין המשפחות הראשון כלל משפחות צעירות בוגרות תנועת 'בני עקיבא' מכל חלקי הארץ, ששאפו להגשים את חלום ההתיישבות הציוני על ידי הקמת ישוב קהילתי בגליל ברוח של "תורה עם דרך ארץ" ובדרך של "תורה ועבודה". הגרעין הראשון, אליו הצטרפו מספר משפחות עולים מארה"ב, הצטרף לחלום ההתיישבות של בני ובנות 'עליית הנוער' שנאחזו במקום. ארכיון הושעיה הוקם בשנת 2007 ביוזמת משפחת ביני ומרים שלו, ולזכרו של נעם שודפסקי – אביו של ביני. יעקב קופלוביץ', מנהלו הראשון של הארכיון, בעזרתם של מספר מתנדבים מהיישוב - אספו, מיינו ותייקו את חומרי הארכיון שנאספו ממוסדות ומתושבי הישוב. משנת 2015 מנהל את הארכיון ידידיה לוטן.‪‪

סימול
IL-HOSH
סימול מקורי
ארכיון הושעיה
תאריך
[1981-2021]
מיקום
  • הושעיה (ישראל). ארכיון‏
כותר ארכיון הושעיה.
מתוך ארכיון הושעיה
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון הושעיה, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Hoshaya Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009847726205171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון הושעיה, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Hoshaya Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים