חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון בית ביאליק

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • ארכיון

ארכיון בית ביאליק מכיל בראש ובראשונה מבחר של כתבי יד, מתוך יצירות מגוונות שחיבר המשורר הלאומי, בתחומי השירה, הפרוזה, המסה, התרגום, העריכה ועוד. נוסף לכך יש לציין חטיבה גדולה של איגרות שכתב ביאליק וקיבל במסגרת תכתובת שניהל עם גדולי הסופרים, אנשי הרוח והמנהיגים של זמנו, כמו גם עם אנשים מן השורה שפנו אליו בשאלות תרבותיות ואישיות כאחד. בתחום החזותי נמצאת חטיבת התצלומים של ביאליק, שכוללת תמונות יחיד, תמונות משפחתיות ותמונות ציבוריות שלו, מאירועים שבהם נטל חלק בארץ ובתפוצות. הארכיון נבנה על בסיס כתבי היד ששמר ביאליק, ואליו נוספו חומרים שונים סמוך לפתיחת בית ביאליק לציבור ב-1937. מאז מהווה הארכיון יסוד מרכזי במסגרת בית ביאליק, המשמש גם כמוזיאון להנצחת מפעלותיו של ביאליק, וכמרכז תרבות, שבו נערכים ערבים ספרותיים בנושאים קלסיים ועכשוויים כאחד. ארכיון בית ביאליק משמש כתובת לכל מי שמתעניין בביאליק או חוקר אותו, ומפיץ בקביעות מאמרים מדעיים על ביאליק ומורשתו בבמות ספרותיות, עיתונאיות ואינטרנטיות.‪‪

סימול
IL-BIAL-C1
סימול מקורי
ארכיון בית ביאליק
תאריך
18uu-19uu
שפה
und;
מיקום
  • בית ביאליק (תל אביב) ארכיון בית ביאליק
כותר ארכיון בית ביאליק.
מתוך ארכיון בית ביאליק
Bialik House Archive
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון בית ביאליק, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Bialik House Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009626847205171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין ארכיון בית ביאליק, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Bialik House Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים