חזרה לתוצאות החיפוש

סדרה 10: חגו של יעקב בקדוש

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר סדרה 10: חגו של יעקב בקדוש.
תיאור הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו בתאריך 10 לינואר בים השנים 2008-2017, במהלך חגו של יעקב הקדוש בכנסית יעקב הקדוש הארמנית בירושלים. בין תלמידיו של ישוע היו שניים בשם יעקב וכדי להבדיל ביניהם נקרא האחד יעקב הצעיר/הקטן והשני יעקב המבוגר/הגדול. בברית החדשה מוזכר גם יעקב אחי ישוע, שאותו מזהים לרוב עם יעקב הצעיר. המסורת הנוצרית רואה ביעקב הצעיר את הבישוף הראשון של ירושלים. הוא הוצא להורג בסקילה על פי הוראת הסנהדרין ולפי המסורת הארמנית הוא קבור תחת המזבח הראשי בכנסיית יעקב הקדוש. יעקב בן זבדי (המבוגר) הוצא להורג בכריתת ראשו על ידי הורדוס אנטיפס. ראשו קבור בקפלה קטנה בכנסיית המנזר הארמני וגופו הגיע באורח פלא לגליסיה שבמערב ספרד, שם הוא קבור בסנטיאגו (יעקב הקדוש בספרדית) דה קומפוסטלה. קברו היה לאתר צליינות חשוב באירופה.לפי המסורת הארמנית מלאכים נשאו את ראשו של יעקב אל מרים (שישבה על כסאה בשמים) והיא העבירה אותו ליעקב הצעיר שקבר אותו בגנו. מעל לקבר הוקמה לימים הקתדרלה הארמנית סורפ האגופ (בארמנית סורפ-קדוש, האגופ-יעקב). ציור רקום על בד נמצא במגורי הפטריארך הארמני, הנחשב על ידי הארמנים לממשיכו של יעקב הצעיר בשושלת הפטריארכים של ירושלים. חגו של יעקב הקדוש הוא אחד החגים החשובים לארמנים. למעשה חוגגים גם לכבוד יוחנן האוונגליסט, שלפי המסורת הארמנית הוא יוחנן בן זבדי, אחי יעקב. לכבוד החג מציבים ליד הקפלה בה קבור ראשו של יעקב הקדוש מזבח מיוחד מקושט.
שנה 2008-2017
מתוך ארכיון דנצ'ו ארנון
שפה פריט ללא תוכן מילולי
סימול ARC. 4* 2080 05 10
רמת התיאור Series Record
מספר מערכת 997009537762905171
      1. הצג את 8 הפריטים הבאים מתוך 18
      2. הצג הכל

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?