חזרה לתוצאות החיפוש

קיבוץ עברון - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • וידאו
  • ארכיון
צילום: ישראל קיימוביץ', 1945 מתוך: ארכיון קיבוץ עברון

ארכיון קיבוץ עברון הוקם בשנת 1978 במטרה לתעד את תולדות הקיבוץ, שנוסד בשנת 1937. חומרי התיעוד סודרו בידי ארכיונאי הקיבוץ כחלק מתיעוד חיי הקיבוץ על כל היבטיהם, ובכלל זה טקסי החגים והתכנסויות חברתיות. בארכיון כחצי מיליון מסמכים, הממוינים לחטיבות לפי נושאים, וכן חטיבה נפרדת לתצלומים, שבה שמורים רוב חומרי המחול, המוקדם שבהם מתוארך לשנת 1937. בשנת 2018 בוצעו בארכיון רישום ודיגיטציה של כל התשלילים שצולמו בעברון, ואפשר לעיין בהם בארכיון הקיבוץ. חומרי התיעוד בתחום המחול כוללים תצלומים של שיעורי תנועה שלימדה המורה למחול ותנועה קוטי סביר ותצלומים של מופעים וחזרות, בעיקר מתוך מסכתות חגים. כמו כן בארכיון שמורים חומרים על אודות הכוריאוגרפית והמורה קוטי סביר, שפעלה בקיבוץ מעת הקמתו. סביר למדה אצל גרטרוד קראוס, אצל משה פלדנקרייז ובסמינר הקיבוצים. היא לימדה בקיבוץ מחול ותנועה, יציבה מתקנת וריקודי עם וחיברה את הריקודים לטקסי החגים ולטקסים חברתיים. בשנת 2019 מבחר מייצג של תצלומים וסרטים בתחום המחול – שנשמרו בארכיון קיבוץ עברון – סודר, נרשם והומר למדיה דיגיטלית במסגרת מיזם "האוסף הלאומי הדיגיטלי בתחום המחול" בניהול הספרייה הלאומית. הפריטים נבחרו בידי צוות המיזם בשיתוף עם צוות הארכיון בקיבוץ עברון במטרה לייצג את פעילות המחול הרב־גילית בהשתתפותם של חברי הקיבוץ. בחומרים אלו מתועדים מופעי מחול וטקסי חגים כגון יום העלייה לקרקע, חג הביכורים וחג העומר. כל פריטי המבחר המייצג מופקדים ושמורים בארכיון קיבוץ עברון.

סימול
EVRN
תאריך
1937-2018
היקף
תכולת הארכיון הדיגיטלי: 15 רשומות ו־14 קבצים.; תכולת הפריטים הפיזיים במבחר המייצג: 14 פריטים.
מיקום
  • ארכיון קיבוץ עברון
כותר קיבוץ עברון - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול.
הערות הערות: הארכיון פתוח לציבור בתיאום מראש. יש סיכוי נמוך להמצאות של חומרי תיעוד נוספים ב'מגנזה'- מחסן שבו נשמרים דברים שהוחלט לא לזרוק, אבל ללא תנאי שימור
סוג האוסף: מבחר מייצג
מתוך קיבוץ עברון - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול
Evron Archive - selected dance mateirals
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים מבחר מייצג מחומרי ארכיון קיבוץ עברון בתחום המחול זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The selected dance materials of Kibbutz Evron's Archive can now be accessed online as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997008226239105171

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

מבחר מייצג מחומרי ארכיון קיבוץ עברון בתחום המחול זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The selected dance materials of Kibbutz Evron's Archive can now be accessed online as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים