חזרה לתוצאות החיפוש

תצלומי תלבושות - לאה ברגשטיין ומכון הווי ומועד

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
סדרה
סימול
RYHN-HMLB-COS
תאריך
1921/2018
היקף
227 פריטים.
תיאור
התצלומים בסדרה זו לקוחים מארון התלבושות של ארכיון קיבוץ רמת יוחנן. הם צולמו ב-2018 בעבור ובמסגרת פרויקט הספרייה הלאומית
מיקום
  • ארכיון קיבוץ רמת יוחנן
כותר תצלומי תלבושות - לאה ברגשטיין ומכון הווי ומועד.
יוצרים נוספים נוצר לראשונה בין התאריכים: 1921.0 - 2017.0
בקר, מחקה (מעצב)
רון, רינה (מעצב תלבושות)
גודינר, רחל (מעצב תלבושות)
בן יוסף, אחיקם (צלם)
ריינר, אהרונה (שרטט)
דופלו (גוף מנפיק)
מתפרת רמת יוחנן (גוף מנפיק)
קסטרו (מעצב)
הערות היסטוריה ארכיונית: תלבושות החג היוו חלק משמעותי מתכנון וביצוע טקסי החג מתחילת יצירתה של לאה ברגשטיין, ויש להן מעמד קנוני, מאז ועד היום. תלבושות החג נתפרו הן על ידי נשות הקהילה בקיבוץ והן על ידי תופרות המתפרה, ונשמרו מחג לחג במקומות שונים בקיבוץ. מגוון חלקי הלבוש עבר שינויים ומספרם גדל. במהלך הזמן לאה ברגשטיין הוסיפה שמלות ייעודיות לריקודים ולתפקידים נוספים ובחרה לשנות עיצובים. תכנון השינויים העיצוביים ויצירת עיצובים חדשים נעשתה יחד עם תופרות המתפרה ויחד עם רינה רון, שאמנם לא עבדה במתפרה, אך הייתה בת לתופרת ובעלת ידע רב בתפירה ובעיצוב, והיא שהטביעה את חותמה הסגנוני על השמלות. גם בשנים האחרונות נתפרים עיצובים חדשים ופריטים נוספים לפי צרכים שונים: בחגים מיוחדים שעורכים בשנים עגולות לקיבוץ, והן באירועים שונים בהם מוצגים ריקודיה של לאה ברגשטיין. השמירה על התלבושות נעשתה במהלך כל השנים על ידי דמות מתחלפת שתפקידה היה לרכז את נושא תלבושות טקסי החג. התפקיד כלל אחריות לשמור על התלבושות במצב תקין
להחליט מה תלבשנה הרקדניות בריקודים השונים (במידה וישנן מספר אפשרויות)
לפתור קשיים נקודתיים כגון, ריבוי רקדניות המעלה צורך לחלק ולהלביש את הבנות לקראת החג בשונה מהרגיל
לדאוג לכביסות וארגון מחדש אחרי כל חג. האחראיות על התלבושות היו תמיד נשים שרקדו בעברן. מקום האכסון של התלבושות השתנה במהלך השנים והתלבושות עברו ממקום למקום בהתאם לאפשרויות האיחסון בקיבוץ.
תיאור הטיפול באוסף בפרויקט: סידור עיזבון לאה ברגשטיין במכון הווי ומועד נעשה על ידי מירי פיינשטיין לקראת פרויקט האוסף הלאומי הדיגיטלי. הסידור והרישום נעשו כדי להכיר את האוסף, אילו חומרים יש בו ומה כמותם. בתהליך הסידור נעשה גם מהלך של שימור פיזי ובו הועברו החומרים לציוד ארכיוני מקצועי: מעטפות ומיכלים נטולי חומציות. סידור החומר היה מהלך של חלוקה לסוגי מדיות שהועברו לתוך מיכלים ממוספרים: מסמכים נשמרו בתוך תיקיות. שקופיות, תשלילים והדפסים אורגנו על פי תכנים, לדוגמא: תיבת שקופיות של חג העומר לדורותיו
תיבת שקופיות חגים ברמת יוחנן. תצלומים ואודיו נשמרים במיכל יעודי. סרטים נשמרים באולפן הווידאו של הקיבוץ, שהוא גוף עצמאי העוסק בהפקות וידאו, אך גם שומר על חומרי הווידאו של המכון. האולפן לא עורך רישום, אך מידע מופיע על הקלטות עצמן. בעת תחילת הפרויקט, עיזבון לאה ברגשטיין היה מאורגן במיכלים (מלבד מיכל התצלומים), שתכנם רשום עד רמת תיק בטבלת אקסל של מכון הווי ומועד. הרשימה מופיעה כקובץ מצורף לקטלוג זה.
מתוך לאה ברגשטיין - ארכיון קיבוץ רמת יוחנן
Lea Bergstein - Kibbutz Ramat Yohanan Archive
רמת התיאור Series Record
קרדיטים ארכיון לאה ברגשטיין, המופקד בארכיון קיבוץ רמת יוחנן, זמין דיגיטלית באדיבות המשפחה ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Lea Bergstein Archive, deposited at the Kibbutz Ramat Yochnan Archive, can now be accessed online, by courtesy of the family and as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 990049435680205171
      1. הצג את 4 הפריטים הבאים מתוך 14
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

ארכיון לאה ברגשטיין, המופקד בארכיון קיבוץ רמת יוחנן, זמין דיגיטלית באדיבות המשפחה ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד.The Lea Bergstein Archive, deposited at the Kibbutz Ramat Yochnan Archive, can now be accessed online, by courtesy of the family and as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים