חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף זהבה גינזבורג

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

זהבה גינזבורג (1892-1979), בת לעולי העלייה הראשונה מביאליסטוק, אשת בן העלייה השנייה ומנהל החשבונות הראשי של חברת פיק"א משה גינזבורג. האוסף כולל גלויות דואר שנשלחו אל זהבה החל מימי נעוריה על ידי ידידים ובני משפחה מערים שונות ברחבי אירופה (ובייחוד רוסיה, לטביה, גרמניה ואיטליה) וכן ממקומות שונים ברחבי המזרח התיכון. במרבית הגלויות יש תוכן מועט ביותר, והן כוללות פריסת שלום בלבד. בחלק מן הגלויות אין כל מלל.

סימול
ARC. 4* 1972
תאריך
1906-1973
היקף
0.2 מטר..
שפה
עברית; רוסית;
תיאור
האוסף כולל גלויות דואר שנשלחו אל זהבה גינזבורג בארץ ישראל, החל מימי נעוריה. גלויות אלו נשלחו על ידי ידידים ובני משפחה מערים שונות ברחבי אירופה (ובייחוד רוסיה, לטביה, גרמניה ואיטליה) וכן ממקומות שונים ברחבי המזרח התיכון. במרבית הגלויות יש תוכן מועט ביותר, והן כוללות פריסת שלום בלבד. בחלק מן הגלויות אין כל מלל.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף זהבה גינזבורג.
כותרים נוספים English title: Zehava Ginzburg Collection.
הערת ציטוט ARC. 4* 1972 אוסף זהבה גינזבורג, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף זהבה גינזבורג.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי זהבה גינזבורג לבית בן-טובים נולדה בעיר ביאליסטוק בשנת 1892 ועלתה ארצה עם אמה ואחיה בהיותה בת חודשים אחדים. אביה, יצחק אייזיק בן טובים (1852-1926) עלה לארץ ישראל שנתיים קודם לכן, בקיץ 1890, עם הקבוצה הראשונה של חובבי ציון מרוסיה, שהוא היה מזכירה. לאחר תקופת-מה בעיר יפו, עברה עם הוריה להתגורר בעיר ירושלים, בה היה אביה מראשוני עסקניה של תנועת "המזרחי" ופעיל במוסדות ציבור שונים. בשנת 1916 נישאה זהבה בן-טובים לאיש העלייה השנייה, משה גינזבורג. עם מינויו של בעלה לתפקיד מנהל החשבונות הראשי של חברת פיק"א, בשנת 1933, עברו השניים להתגורר בחיפה, שם חיו מרבית שנותיהם. זהבה גינזבורג נפטרה בתל אביב, ביום ב' בטבת תש"ם (22 בדצמבר 1979).
היסטורית בעלים האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש אוקטובר 2015 על ידי בתה של זהבה גינזבורג, גב' שפרה לנצט, רחובות.
הערת שפה מרבית האיגרות באוסף הן בעברית.
מספר מערכת 990038732430205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?