חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף ישעיהו ניסן גולדברג

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

איגרות שנשלחו אל ישעיהו ניסן הכהן גולדברג (יכנה"ז) (1927-1858), על ידי סופרים ועורכים של כתבי עת ועיתונים בעברית וביידיש, בהם אר"ז (צדרבוים), י"ח רבניצקי, מנדלי מוכר ספרים ואחרים. איגרות אלו כוללות מידע על החיים הספרותיים העבריים ברוסיה, בשלהי המאה ה-19. האוסף כולל גם קטעים מן העתונות העברית בפולין ובארצות הברית, בהם פורסמו יצירות מעיזבונו של יכנה"ז, סמוך לפטירתו.

סימול
ARC. 4* 1648
תאריך
1893-1929
היקף
0.2 מטר..
שפה
עברית;
תיאור
האוסף כולל איגרות שנשלחו אל יכנה"ז על ידי סופרים ועורכים של כתבי עת ועתונים בעברית וביידיש, בהם אר"ז (צדרבוים), י"ח רבניצקי, מנדלי מוכר ספרים ואחרים. איגרות אלו כוללות מידע על החיים הספרותיים העבריים ברוסיה, בשלהי המאה התשע עשרה. האוסף כולל גם קטעים מן העתונות העברית בפולין ובארצות הברית, בהם פורסמו יצירות מעיזבונו של יכנה"ז, סמוך לפטירתו.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף ישעיהו ניסן גולדברג.
כותרים נוספים English title: Yeshayahu Nissan Hacohen Goldberg Collection.
הערת ציטוט ARC. 4* 1648 אוסף ישעיהו ניסן גולדברג, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים
מתוך אוסף ישעיהו ניסן גולדברג
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי ישעיהו ניסן הכהן גולדברג - יכנה"ז נולד ברוסיה בשנת 1858. החל מסוף שנות השמונים של המאה התשע עשרה החל לפרסם סיפורים בעתונים "המליץ" ו"הצפירה", וכן שירים, פיליטונים ומאמרים. סיפוריו של יכנה"ז זכו לפופולריות רבה בקרב קוראי העברית, כמו גם יצירותיו ביידיש, אותן פרסם במקביל. ישעיהו ניסן הכהן גולדברג נפטר במינסק, רוסיה הלבנה, בשנת 1927. חלק מעזבונו הספרותי נשלח מברית המועצות אל דניאל פרסקי (1887-1962) בארצות הברית, לפרסום בעתונות העברית שם.
היסטורית בעלים האיגרות שבאוסף הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש ספטמבר 1987 על ידי בנותיו של ר' מיכל רבינוביץ', חנה דישון וצביה רבינוביץ'. קטעי העתונות באוסף הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בשנת 1930 על ידי הסופר דניאל פרסקי.
הערת שפה כל התעודות באוסף הן בעברית.
מספר מערכת 990031522070205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?