Back to search results

Yeshayahu Nissan Hacohen Goldberg Collection.

Enlarge text Shrink text

איגרות שנשלחו אל ישעיהו ניסן הכהן גולדברג (יכנה"ז) (1927-1858), על ידי סופרים ועורכים של כתבי עת ועיתונים בעברית וביידיש, בהם אר"ז (צדרבוים), י"ח רבניצקי, מנדלי מוכר ספרים ואחרים. איגרות אלו כוללות מידע על החיים הספרותיים העבריים ברוסיה, בשלהי המאה ה-19. האוסף כולל גם קטעים מן העתונות העברית בפולין ובארצות הברית, בהם פורסמו יצירות מעיזבונו של יכנה"ז, סמוך לפטירתו.

Reference Code
ARC. 4* 1648
Dates
1893-1929
Consists of
0.2 מטר..
Languages
Hebrew;
Description
האוסף כולל איגרות שנשלחו אל יכנה"ז על ידי סופרים ועורכים של כתבי עת ועתונים בעברית וביידיש, בהם אר"ז (צדרבוים), י"ח רבניצקי, מנדלי מוכר ספרים ואחרים. איגרות אלו כוללות מידע על החיים הספרותיים העבריים ברוסיה, בשלהי המאה התשע עשרה. האוסף כולל גם קטעים מן העתונות העברית בפולין ובארצות הברית, בהם פורסמו יצירות מעיזבונו של יכנה"ז, סמוך לפטירתו.
location
  • The Archives Collection of the National Library of Israel The Archives Collection of the National Library of Israel
Title אוסף ישעיהו ניסן גולדברג.
Additional Titles English title: Yeshayahu Nissan Hacohen Goldberg Collection.
Citation Note ARC. 4* 1648 אוסף ישעיהו ניסן גולדברג, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים
Host Item אוסף ישעיהו ניסן גולדברג
Level of Description Fonds Record
Biographical summary ישעיהו ניסן הכהן גולדברג - יכנה"ז נולד ברוסיה בשנת 1858. החל מסוף שנות השמונים של המאה התשע עשרה החל לפרסם סיפורים בעתונים "המליץ" ו"הצפירה", וכן שירים, פיליטונים ומאמרים. סיפוריו של יכנה"ז זכו לפופולריות רבה בקרב קוראי העברית, כמו גם יצירותיו ביידיש, אותן פרסם במקביל. ישעיהו ניסן הכהן גולדברג נפטר במינסק, רוסיה הלבנה, בשנת 1927. חלק מעזבונו הספרותי נשלח מברית המועצות אל דניאל פרסקי (1887-1962) בארצות הברית, לפרסום בעתונות העברית שם.
Ownership history האיגרות שבאוסף הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש ספטמבר 1987 על ידי בנותיו של ר' מיכל רבינוביץ', חנה דישון וצביה רבינוביץ'. קטעי העתונות באוסף הופקדו לצמיתות בספרייה הלאומית בשנת 1930 על ידי הסופר דניאל פרסקי.
Language Note כל התעודות באוסף הן בעברית.
National Library system number 990031522070205171

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?