العودة إلى نتائج البحث

אוסף אירמה (רמה) לבית לוי לינדהיים

لتكبير النص لتصغير النص

אוסף התמונות הגיע לידי ארכיון התמונות ע"ש שושנה ואשר הלוי ביד יצחק בן-צבי ע"י פרופ' יעל קציר, מרצה להיסטוריה וקולנוע, שביימה סרט על חייה של רמה לינדהיים: "הבחירות של רמה לינדהיים- מבית אחוזה בלונג איילנד לצריף במשמר העמק" (2004). הנרטיב של סרט זה מתבסס על דיאלוג בין קטעי מכתבים שכתבה רמה, המהווים את קולה ומוצגים בסרט באמצעות קריינות של שחקנית, לבין תגובותיהם של אנשים שהכירו אותה ומתייחסים למכתבים אלה. הסרט נעשה הודות לתחקיר המעמיק וליוזמתה של ד"ר אסתר כרמל חכים מקיבוץ רמת השופט, היסטוריונית מומחית לתולדות הנשים בהתיישבות העובדת. הצלם זולטן קלוגר (1896- 1977) צלם שחי בארץ-שראל וצילם את חיי המדינה והשנים שטרם קום המדינה. יליד הונגריה (1896), שרת במלחמת העולם הראשונה כצלם מוטס בחיל האוויר האוסטרו-הונגרי. היגר לברלין בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת והיה צלם עיתונות. בשנת 1933 עם עליית הנאצים לשלטון הגיע לארץ ישראל כתייר ובסיועו של משה שרת קיבל סרטיפיקט והיה לשותפו של נחמן שיפרין בחברה המזרחית לצילומי עיתונות. זולטן קלוגר צילם מפעלי פיתוח ועלייה על הקרקע עבור קרן היסוד וקרן קימת לישראל. בין השנים 1939 - 1937 צילם כ- 250 תמונות שהינן תצלומי אוויר, זאת על פי הזמנתו של המו"ל זלמן שוקן. חלק נכבד מתצלומים אלה מובאים באוסף זה. בשנת 1951 ראה אור ספר "אלה פני ישראל" ובו תצלומיו של קלוגר מלווים בטקסט מאת הסופר והפובליציסט משה שמיר. גם בין השנים 1942- 1944 ביצע צילומי אוויר בהזמנת גופים יהודיים רבים. . בשנת 1958 בעקבות עבודת בנו היגר עם רעייתו שרה לארצות הברית ובניו-יורק פתח חנות לצילום. לאחר מות רעייתו נישא בשנית לאירנה. זולטן קלוגר נפטר בשנת 1977 כשהוא משאיר אחריו למעלה מ- 50 אלף תשלילים המפוזרים בין ארכיון קק"ל, ארכיון המדינה https://goo.gl/gl.v4dv, הארכיון הציוני וארכיון לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). פרופ' ארוין מרדכי רבאו (1899- 1983) פרופ' ארוין רבאו (RABAU ) נולד בברלין שבגרמניה, היה רופא בכיר בבית החולים מואביט שהיה בית חולים אוניברסיטאי בברלין והיה רופא גינקולוג וכירורג ישראלי ממקימי בית חולים אסותא, בילינסון ותל השומר, ניהל את מחלקת הנשים והיולדות בבית החולים בילינסון, הירקון ותל השומר. היה גם גינקולוג ראשי של חיל נשים בצה"ל. סיים את הגימנסיה ההומניסטית בברלין והיה היה ציוני פעיל וחבר בתנועת הנוער הציונית ("בלאו וייס" ("כחול לבן" . במלחמת העולם הראשונה שירת בחיל התותחנים הגרמני. למד רפואה בהיילדברג ובאוניברסיטת הומבולט בברלין ובשנת 1924 קיבל תואר דוקטור לרפואה. בשנת 1933 עם עליית הנאצים לשלטון, עלה רבאו לארץ ישראל. בשנת 1936 בארץ ייסד יחד עם הרי הלר ואחרים את בית החולים בילינסון בעזרתה של "קופת החולים הכללית של הסתדרות העובדים בא"י" והיה ראש המחלקה הגינקולוגית. בשנת 1948 עבר לתל השומר. בשנת 1936 נישא לציונה לבית קטינסקי (בתם של ברוך קטינסקי וגוטה לבית שרתוק), צברית שנולדה בכפר הערבי עין סיניא כשהוריה עלו לארץ בשנת 1907. ציונה הייתה מומחית לתורת ההזנה שעבדה בקיבוצים ואחר כך בצה"ל בניהול מטבחים. פרופ' ארוין רבאו היה שקוד על מחקר פיתוח ויישום בנושא העקרות. הוא התחיל בישראל את ההפריות המלאכותיות ונהג להגיד שזוהי תשובתו להיטלר. לארוין וציונה נולדו שלושה ילדים: נורית, לימים פרופ' כנען-קידר, יעל (לימים פרופ' קציר) ומיכה (לימים פרופ' רבאו, כירורג בכיר בבית החולים איכילוב בתל אביב). ארוין רבאו נפטר בשנת 1983 כשהוא בן 84 שנים.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0763
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0763
تاريخ الإصدار
01/01/1880-31/12/1975
الشكل
139 פריטים.
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף אירמה (רמה) לבית לוי לינדהיים.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-27/01/2017 ועד 30/08/2018
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628325305171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء