العودة إلى نتائج البحث

אוסף ימימה (קלרה) אהרוני יפה

لتكبير النص لتصغير النص

ימימה (קלרה) יפה נולדה ב- 20 באפריל 1909 בוילנה (ליטא) להוריה שרה ובן-ציון אהרונוביץ (אהרוני). אביה בן -ציון ביקר בארץ-ישראל בשנת 1913 ורכש אדמות במושבה כפר סבא. באמצע שנות העשרים של המאה הקודמת, כמו רבים אחרים, הוא גילה את הפוטנציאל של נטיעת פרדסי הדרים באדמות המושבה. בן ציון נטע למעלה מ- 100 דונם פרדסים. כעבור 11 שנה 1924 הוא הגיע לביקור נוסף בארץ יחד עם כל בני המשפחה. המשפלה חזרה אולם ימימה, בת ה- 15, נשארה בארץ והתגוררה אצל הדודים שלה בתל-אביב. היא סיימה את לימודיה לתעודת בגרות בשנת 1927 בגמנסיה העברית בירושלים. בשנת 1926 עלתה לארץ משפחת אהרונוביץ (אהרוני) כולה )שולמית (לימים כהנא), מאשא (לימים קונין), ימימה (לימים יפה) ומישה. הם התגוררו בתל אביב. בשנת 1928, על גבעה בכפר סבא הקימו בית קייט מפואר שזכה להיקרא ה'ארמון'. בית בסגנון אקלקטי ולו חלונות עם קשתות מחודדות בסגנון מזרחי ושיניות במעקה הגג. בית הקיץ חלש על הפרדסים, בחזית הבית הייתה גינה מטופחת ובריכת השקיה, ששימשה גם כבריכת שחייה. בגן ניטעו עצים מכל העולם. שדרת עצי וושינגטוניה הובילה אל הבית. בגן המפואר מלבד בריכת שחייה היו גם מגרשי טניס. לבנות משפחת אהרוני הייתה מצלמה שתיעדה את חייהם. כך הנציחה ימימה את חופשת הסקי המשפחתית שעשו בהרי הלבנון, כמו גם את הבית המפואר בכפר סבא. ימימה נישאה להארי יופה (יפה) בחתונה שנערכה בבית הוריה בשדרות רוטשילד 117. לימים הארי קנה לה מצלמת לייקה שעימה היא תיעדה את חיי המשפחה, נסיעותיהם לסקי בהרי הלבנון, למצרים, לאירופה וגם את רחובות תל אביב ובנייניה. ימימה התיידדה עם האחים זקס, שהיו בעלי צלמנייה ברחוב שינקין בתל-אביב והם סייעו ובידה כיצד ולבנות חדר חושך ולפתח תמונות ושקופיות. ימימה (קלרה) יפה (אהרוני) נפטרה בשנת 1992. בת 83 הייתה במותה.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0049
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0049
تاريخ الإصدار
01/01/1923-31/12/1940
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף ימימה (קלרה) אהרוני יפה.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-22/04/2002 ועד 27/04/2015
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628339805171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء