العودة إلى نتائج البحث

אוסף האחים אנדרווד

لتكبير النص لتصغير النص

אוסף הצילומים של האחים אנדרווד ליווה את הספר "מטיילים בארץ הקודש - באמצעות הסטריאוסקופ" אשר נכתב על ידי ג'סי ליימן הרלבוט (Jesse Lyman Hurlbut, Traveling in the Holy Land through the stereoscope:‎ a tour), ופורסם בשנת 1900 (באנגלית). היה זה מדריך טיולים סלוני (Armchair guide book) שנכתב בצורה חווייתית וליווה את הקורא דרך נופיה ואתריה של ארץ ישראל, לבנון וסוריה. בין המקומות הרבים המצולמים היו ירושלים, בית לחם, דמשק, נהר הירדן, נצרת, הכנרת וים המלח. הספר כלל גם סדרת מפות שמציינות את המקומות והאתרים שמהם צולמו התמונות ואת זוויות הצילום. טכנולוגיית הצילום הסטריאוסקופית שימשה על מנת ליצור אשליית עומק ותלת ממדיות לצילומים, ונעשה בה שימוש רב בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20. כל צילום סטריאוסקופי הורכב משני צילומים כמעט זהים, אשר צולמו בהסתה קלה אחד מהשני (כמרחק בין העיניים של בן אדם). מכשיר הסטריאוסקופ, דרכו הביטו על התמונות, עשה שימוש בשתי עדשות אופטיות על מנת "להרכיב מחדש" את אשליית העומק דרך שני הצילומים. חברת האחים אנדרווד אשר צילמה סדרות סטריאוסקופיות נוסדה בשנת 1881 באוטווה, קנזס, ובהמשך הקימו גם יחידה חינוכית. בסביבות 1900 הם הציגו סדרות ארוזות בנושאים ייחודיים, כגון חינוך, דת, ונסיעות, המתארים את אזורי התיירות של העולם. בשנת 1920 נרכשה מחלקת התצלומים סטריאוסקופים של החברה על ידי חברת קיסטון (Keystone) האמריקנית, שהמשיכה בהפקת תצלומים סטריאוסקופים לפחות עד מחצית המאה העשרים.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0013
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0013
تاريخ الإصدار
01/01/1890-31/12/1914
الشكل
103 פריטים.
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף האחים אנדרווד.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/01/1999 ועד 31/12/2013
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628342005171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء