العودة إلى نتائج البحث

אוסף תמונות ממלחמת ששת הימים שאספה נעמי כהן

لتكبير النص لتصغير النص

לקט התמונות שלפנינו מביא הצצה לתמונות נבחרות מאימוני צה"ל ומהווי החיילים בתקופת ההמתנה שקדמה למלחמת ששת הימים וכן תמונות מגזרות הלחימה השונות במהלך המלחמה ובסיומה. בחמישה עשר במאי 1967, בעיצומו של יום העצמאות תשכ"ז, צלחו כוחות יבשה מצריים את תעלת סואץ ונכנסו למרחבי סיני. במדינת ישראל החלה "תקופת ההמתנה", שלוותה בחרדה ציבורית וגיוס מילואים נרחב. ניסיונות למנוע את המלחמה על ידי פעילות דיפלומטית לא נשאו פרי. בבוקר ה- 5 ביוני, על פי החלטת ממשלת ישראל, פתח חיל האוויר הישראלי, במכת פתע מקדימה והשמיד את חיילות האוויר הערביים. במהלך ששת ימי המלחמה כבשה מדינת ישראל את חצי האי סיני, רצועת עזה, רמת הגולן, יהודה ושומרון ואת מזרח ירושלים, כולל העיר העתיקה והר הבית. התמונות באוסף הודבקו באלבום בליווי כותרת בידי נעמי כהן לבית רוג שגויסה במלחמת ששת הימים לשירות מילואים ביחידת דובר צה"ל, במחלקת הצילומים. התמונות צולמו בזמן אמת והופצו לשימושם של עיתונאים שסיקרו את שדה הקרב, באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). חלק מהתמונות צולמו בידי עיתונאים ששרתו במערך המילואים של צה"ל, בהם גם הצלם משה מילנר. נעמי כהן בעלת האלבום סיפרה: "כתבים מעיתון היו באים לבחור תמונות. הם לקחו כל מה שרצו. לא נשאר עותק של התמונה וגם לא היה מעקב מי לקח מה, ותמונות רבות נותרו ללא ידיעה מי צילם אותן... הייתה זו שעת מלחמה. הצלמים היו מביאים תמונות משליכים אותן לתוך אמבט [עם חומרים לפיתוח תמונות] וחיילות היחידה היו מיבשות את התמונות עם אטבים ותולים על הקירות. באווירת הלחץ ששררה לא הייתה שליטה ומידע מה עלה בגורלם של הנגטיבים שמהם הופקו התמונות". בתום המלחמה נעמי כהן ביקשה להציל חלק מהתמונות שנותרו ביחידה. נעמי ראתה בכך חשיבות רבה נוכח העובדה שצולמו חיילים שאולי לא שבו משדה הקרב. נעמי כהן - בעלת האלבום: נעמי כהן היא נכדתה של לאה (בלה) לבית לבקוביץ, אחותו של שלמה לביא שהיה מאבות התנועה הקיבוצית. אביה שמחה רוג נולד בסימייטיץ בפולין ועלה לארץ ישראל בשנת 1928. נעמי גדלה בתל אביב, שם האם עבדה כתופרת והאב כחייט. נעמי למדה בבית הספר היסודי הר נבו ובתיכון עירוני ו'. את השרות הצבאי שלה עשתה כשרטטת מודיעין. לימים סיימה את לימודיה בטכניון, שם למדה טכנאות בניין. היא נישאה למהנדס יוסף כהן ונולדו להם שלושה בנים.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0293
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0293
تاريخ الإصدار
01/01/1967-05/06/1968
الشكل
225 פריטים.
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף תמונות ממלחמת ששת הימים שאספה נעמי כהן.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-21/08/2012 ועד 05/08/2018
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628438805171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء