العودة إلى نتائج البحث

אוסף אוטו פולטצ'ק

لتكبير النص لتصغير النص

אוטו פולטצ'ק (Otto Polatchek) נולד ב-3.3.1903 באוגסבורג, גרמניה להוריו אולגה ועמנואל. לאוטו היו ארבעה אחים ואחיות. אחת האחיות (לאורה) נפטרה ב-1922 בהיותה בת 20. בתחילת שנות ה-30 עודדו ההורים את שאר האחים לנסות את מזלם מחוץ לגרמניה. כך, הבת אידה אליזבת עלתה ב-16.12.1933 לארץ ישראל עם בעלה ד"ר אריך ישראל ובתם מרים בת השנתיים והם התיישבו בחיפה. נראה שהבחירה של אידה ואריך בארץ ישראל נבעה מפעילותו של אריך בתנועת 'בלאו וייס'. בת נוספת (הדל וינשטוק) ובעלה (ארנולד), היגרו ליוהנסבורג עם שני ילדיהם. בשנת 1934 (ככל הנראה) ביקר אוטו, בעידודו של אביו, בארץ ישראל. הוא הנציח בתצלומים את המראות שאליהם נחשף (ראה פרטים למטה), אך ההתרשמות הכוללת שלו מההתנסות הארץ ישראלית הייתה שלילית, או כפי שהתבטא בפני אחותו אדית, שכבר חייתה בארץ: "יש בארץ ישראל יותר מדי חול". הוא שב לגרמניה ובשנת 1935/6 היגר מגרמניה לקליפורניה עם אשתו (אני), אחיו (זיגפריד יליד 1902) וגיסתו (אירמה). שני האחים פולטצ'ק שינו בארה"ב את שם משפחתם ל-Polson ופתחו בלוס אנג'לס חנות מכולת. מאוחר יותר החליפו את מדפי המצרכים והמקררים במכונות כביסה בתשלום לשימוש הציבור. מן הראוי לציין, שההורים, אולגה ועמנואל פולטצ'ק עלו לארץ ישראל ב-1938 והתיישבו בחיפה. הטיול לארץ ישראל - המידע שבידנו אודות הטיול מוגבל מאד ומתבסס בעיקר על שבעה עשרה תצלומים ששלח אוטו פולטצ'ק לאחותו לאחר שובו לגרמניה. איננו יודעים האם אלה היו כל התמונות שצילם או רק מבחר מאוסף גדול יתר אותו חלק עם אחותו. האוסף כולל תצלום של נחום סוקולוב, שהיה אז נשיא ההסתדרות הציונית, שצולם על סיפון האונייה בה עשו שניהם את דרכם לארץ ישראל. לאור העובדה שסוקולוב היה יושב הראש של ישיבת הוועד הפועל הציוני שהתקיימה בירושלים (25.3.1934), ניתן להסיק שהטיול התחיל בחודש מרס 1934. מן התצלומים ניתן ללמוד, שבמסלול הטיול של אוטו פולטצ'ק נכללו ירושלים, טבריה, תל חי, עכו וחיפה. נראה שהדמויות האקזוטיות של ערביי ארץ ישראל עוררו אצל הצלם עניין רב, ולכן הן מהוות מחצית מהאובייקטים שהונצחו במהלך הטיול בארץ. התצלומים והמידע אודות בני משפחת פולטצ'ק התקבלו ממרים לאואר, אחייניתו של אוטו פולטצ'ק.

رقم الرف
IL-INL-YBZ-0860
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
יד יצחק בן צבי;YBZ.0860
تاريخ الإصدار
01/01/1934-31/12/1934
الشكل
17 פריטים.
موقع
  • יד יצחק בן צבי
العنوان אוסף אוטו פולטצ'ק.
ملاحظات אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/04/2020 ועד 30/04/2020
هذا جزء من יד יצחק בן צבי
مستوى التوصيف Fonds Record
الإعتمادات רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
رقم النظام 997009628332305171
      1. إظهار العناصر الـ 10 التالية من أصل 351
      2. عرض الكل

عند كل استخدام، يجب تحديد المادة في النموذج التالي:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟

الشركاء